English

پژوهش تمدن فاخر یزد و انتقال آن به نسل آینده از اهداف ارزشمند افتتاح انجمن یزد پژوهی است

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در خصوص راه اندازی انجمن یزد پژوهی بیان کرد: آنچه موجب تمدن فاخر و ریشه دار در شهر و منطقه ای شده باید توسط این مراکز شناسایی و پژوهش شود و به نسل های آینده منتقل شود.

پژوهش تمدن فاخر یزد و انتقال آن به نسل آینده از اهداف ارزشمند افتتاح انجمن یزد پژوهی است

عباس ملازینلی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد و معاون شهردار در حاشیه افتتاح انجمن یزد پژوهی به خبرنگار خبرگزاری موج یزد، گفت: این نوع مراکز پژوهشی که در شهرهای مختلف اعم از شهر جهانی یزد که دارای تمدن دیرینه و سابقه معماری و فرهنگی است، شکل می گیرند، به جهت کار فرهنگی و پژوهشی بسیار ارزشمند هستند.

وی ضرورت ایجاد این مرکز را پژوهش درباره چرایی و چگونگی خلق این غنای فرهنگی و سنت ها و انتقال آن به نسل آینده دانست و افزود: آنچه موجب تمدن فاخر و ریشه دار در شهر و منطقه ای شده باید توسط این مراکز شناسایی و پژوهش شود.

ملازینلی در خصوص ورود شهرداری به ایجاد این نوع مراکز عنوان کرد: شاید انتظاری نباشد که شهرداری ها به این مسائل بپردازند ولی با نگاه ویژه وزارت کشور و سازمان شهرداری و دهیاری ها و تقویت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی در کلانشهر ها، رویکرد جدی تری در  شهرداری ها برای پرداختن مسائل فرهنگی اجتماعی ایجاد شده است.

معاون شهردار یزد اظهار داشت: طی چند سال گذشته شهرداری ها با قدرت بیشتری به موضوعات فرهنگی و گردشگری و...ورود کردند و به اینکه متولی اصلی فرهنگ یا گردشگری یا ورزش، دیگر ارگان ها هستند، بسنده نمی کنند.

وی بیان کرد: شهرداری ها به عنوان نهاد متمکن و قدرتمند و بر آمده از بین مردم باید نقش اساسی خود را در زمینه های اجتماعی و فرهنگی و ... ایفا کنند و در این راستا شهرداری یزد انجمن یزد پژوهشی را با زیر ساخت قدرتمند و وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ایجاد کرد که اعضای آن با حکم رییس این سازمان منصوب می شوند.

وی درباره نحوه شکل گیری انجمن یزد پژوهی، توضیح داد: در اساسنامه انجمن پیش بینی شده که هیئت امنا متشکل از 9 نفر افراد حقیقی که شانل پژوهشگران برتر و شناخته شده استان هستند و دو نفر عضو حقوقی است که اختیار دارند در ذیل فعالیت های پژوهشی خود مجموعه ای را تشکیل دهند و درباره تاریخ، ادبیات، معماری ... و هر آنچه جزو مباحث ملموس و ناملموس شهر محسوب می شود، پژوهشگری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر