English

امین رضا مرآتی:

زلزله قوچان با ۶۴ پس‌لرزه طی ۲۴ ساعت و تخریب ۷۰۰ واحد مسکونی

فرماندار قوچان بیان کرد: برای روستا‌های دیگر نیز تأکید بر نیازسنجی انجام شده که صبح امروز اکیپ‌های بازرسی مجدداً به سطح منطقه اعزام شدند تا به هر تعداد موردنیاز، چادر اسکان اضطراری در اختیار خانواده‌ها به‌صورت امانت قرار گیرد.

زلزله قوچان با ۶۴ پس‌لرزه طی ۲۴ ساعت و تخریب ۷۰۰ واحد مسکونی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، امین رضا مرآتی فرماندار قوچان در خبری با اشاره به آخرین جزئیات زلزله روز گذشته قوچان و میزان خسارت‌ها اعلام کرد: به دلیل خسارت‌های واردشده اسکان اضطراری در روستا‌های دیزادیز، ددانلو، عمارت و خلکانلو انجام شد که تاکنون حدود ۴۰ چادر اسکان در این مناطق توزیع‌شده است.

مرآتی در ادامه این خبر اضافه کرد: برای روستا‌های دیگر نیز تأکید بر نیازسنجی انجام شده که صبح امروز اکیپ‌های بازرسی مجدداً به سطح منطقه اعزام شدند تا به هر تعداد موردنیاز، چادر اسکان اضطراری در اختیار خانواده‌ها به‌صورت امانت قرار گیرد.

فرماندار قوچان همچنین اظهار داشت: شرایط برای اسکان موقت اهالی این روستا‌ها در مدارس نیز فراهم‌شده، اما مردم غالباً ترجیح می‌دهند در محل زندگی خود اسکان یابند تا از این طریق مراقبت از اموال و لوازم زندگی‌شان باشند و از اسکان تجمیعی استقبال نمی‌کنند، ولی به دلیل بحران‌های احتمالی پیش رو، این شرایط برای اسکان اضطراری ایجاد شده است.

وی در ادامه افزود: بیشترین آسیب‌دیدگی مربوط به روستای دیزادیز بوده که باید خانواده‌ها خسارت‌ها را اعلام کنند و تیم ارزیاب جمعیت هلال‌احمر با همراهی نماینده بخشداری و بنیاد مسکن در حال حاضر به روستا‌ها اعزام شدند تا به تعداد واحد‌های آسیب‌دیده چادر تحویل دهند.

فرماندار قوچان همچنین تاکید کرد: به دلیل شرایط کرونایی امروز در مناطق زلزله‌زده ماسک نیز میان خانواده‌ها توزیع می‌شود که اکیپ‌های مرکز بهداشت نیز در حال ارزیابی بهداشت محیطی و ... هستند.

 مرآتی متذکر شد: نیاز فعلی شهرستان تهیه بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است که امروز توزیعی در این زمینه صورت می‌گیرد و طی بررسی‌های انجام‌شده در بیش از ۴۲ روستای آسیب‌دیده این شهرستان براثر زلزله، ۷۰۰ واحد مسکونی به‌صورت جزئی و کلی آسیب‌دیده‌اند که در حال سطح‌بندی هستند.

وی بیان کرد: در برخی روستا‌ها با آسیب‌دیدگی مخازن آب و کانال‌های انتقال آب کشاورزی روبرو بوده‌ایم که امروز جمع‌بندی میزان خسارت‌های وارده صورت می‌گیرد و محور طویل در روز گذشته به دلیل زلزله دچار انسداد شده بود که در حال حاضر مشکل رفع و هم‌اکنون تردد در تمام محور‌های روستایی زلزله‌زده در جریان است.

فرماندار قوچان به این موضوع اشاره کرد و گفت: اکثر منازل آسیب‌دیده در زلزله قوچان  روز گذشته این شهرستان قدیمی و کاه‌گلی و چوبی بوده است و این واحد‌ها باید به‌طور کامل احداث شوند حتی اگر خسارت آن‌ها محدود باشد، چون در شرایط غیر بحران مثل زلزله نیز ایمن نبودند.

مآتی در خاتمه خاطرنشان کرد: مشکل عمده آسیب‌های زلزله مربوط به واحد‌های غیرمقاوم است که غیر مهندسی ساخته شده بودند و در بحث تعمیر و احداث منازل خسارت‌دیده باید ستاد‌های ملی پای‌کار بیایند، چون بسیاری از این خانه‌ها با یک ترک کوچک عملاً قابل استفاده نیستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه