English

رسانه‌ها باید آزادانه اطلاع‌رسانی و انتقاد کنند

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: رسانه‌ها باید آزادانه اطلاع رسانی و انتقاد کنند و لذا توجه به اقتصاد رسانه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

رسانه‌ها باید آزادانه اطلاع‌رسانی و انتقاد کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج عبدالرضا پورذهبی در دیدار با رییس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه رسانه‌های کردستان از نظر اقتصادی با مشکل مواجه هستند، توجه به مسله اقتصادی رسانه‌ها را ضروری برشمرد.

وی حمایت از رسانه‌ها و تقویت مالی خبرگزاری‌‌ها و نشریات محلی را ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: رسانه‌ها باید از سوی برخی ارگان‌ها و مراکز مالی مورد حمایت قرار گیرند ضمن اینکه رسانه‌ها باید آزادانه اطلاع‌رسانی و انتقاد کنند.
 
نماینده ولی فقیه در کردستان یادآورشد: بسیاری از رسانه‌های محلی استان برای انتشار به آگهی‌های دولتی وابسته  هستند و لذا اگر این نشریات که با اداره و نهادی ارتباط خوبی دارد اگر حرکتی کند و  مطلبی برخلاف انتظار آن اداره منتشر کنند به همان اندازه تنبیه می‌شوند.

وی با بیان اینکه انتقادکردن جزو وظایف رسانه‌هاست اظهار کرد: رسانه‌هایی که از سوی ادارات حمایت می‌شوند در صورت انتقاد از اداره ذیربط از فعالیت وی جلوگیری می‌شود و این رویه خلاف سیستم رسانه است.

حجت‌الاسلام پورذهبی تقدیر از رسانه‌های استان کردستان را امری ضروری عنوان کرد.

رییس سازمان بسیج رسانه کشور نیز بی‌اخلاقی‌ها و تهمت‌زدن را از معضلات جدی حوزه رسانه‌ بیان کرد و گفت: بی‌اعتمادی‌سازی از سوی برخی شخصیت‌های کشوری و سلبریتی‌ها موجب دلسردی مردم شده است.

مسعود بصیری عملکرد بسیج رسانه را در حوزه انتشار و تولید محتوا بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: آرامش و امنیت حاکم بر جامعه مرهون خدمات ارزشمند رسانه‌های جمعی است.

وی مقوله سواد رسانه‌ای را در رسانه ضروری برشمرد و افزود: در صورت نیاز به ارتقا سواد رسانه‌ای، دوره‌های آموزشی در این زمینه برگزار خواهد شد.

به گفته بصیری، بسیج رسانه با کمترین  هزینه از بیشترین انتشار و تولیدات رسانه‌ای برخوردار بوده است.

وی برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر، برگزاری دوره‌های آموزش سواد رسانه، حمایت از نشریات محلی، توزیع کمک‌های مومنانه و حمایت از خبرنگارانی که به کرونا مبتلا شدند را برخی از اقدامات بسیج رسانه عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه