English

ایجاد نظام صنفی ضروری ترین نیاز رسانه ها و خبرنگاران است

رییس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: برای حمایت از رسانه ها و پایش خبرنگار از غیرخبرنگار باید نظام صنفی رسانه داشته باشیم.

ایجاد نظام صنفی ضروری ترین نیاز رسانه ها و خبرنگاران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، مسعود بصیری در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های کردستان, اظهار کرد: مشکل ما امروز امکانات نیست چرا که نیروی انسانی توانمندی داریم که تنها باید قدر آنها را بدانیم تا بتوانیم به آنچه که هدف این سازمان است برسیم.

وی افزود: نظام جامع صنفی امروز یکی از نیازهای حوزه رسانه است تا بتوان در صورتی توهین و اهانت به جامعه رسانه ای, از طریق قانون حق آنها را گرفت.

رییس سازمان بسیج رسانه کشور ادامه داد: طرح اینکار سال هاست که آماده است اما چون خبرنگاران تحقق آن را مطالبه نمی کنند تا امروز نتوانسته ایم آن را اجرایی کنیم و تا زمانی که خبرنگاران خود به صورت جدی پای کار نیایند, نمی توان نظام جامع صنفی را ایجاد کرد.

بصیری یادآور شد: دولت باید برای اینکه خبرنگاران بتوانند آزادانه فعالیت های رسانه ای خود را انجام دهند, از نظر اقتصادی آنها را تامین کند تا دیگر دغدغه معیشت نداشته باشد.

15 هزار نفر عضو سازمان بسیج رسانه کشور هستند

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در حال حاضر 15 هزار بسیجی در کشور عضور این نهاد هستند و شبکه تولید محتوای بسیار قدرتمندی داریم.

رییس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه 200 کانون زیر نظر بسیج رسانه در کشور فعال هستند، گفت: بسیج رسانه ظرفیت بزرگی در کشور است که باید آن را در سطح منطقه‌ای توسعه داد و حرف‌های خود را به گوش جهانیان رساند.

بصیری با بیان اینکه بسیج رسانه ساختار مشخصی در استان‌های مختلف دارد، اظهار کرد: دولت و حاکمیت برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتسگی خبرنگاران باید هزینه کند و این را اهل رسانه باید مطالبه کنند.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان زیادی در کشور داریم و باید احساس مسئولیت کنیم، افزود: در کنار وظایفی که برعهده رسانه‌ها است، خبرنگاران باید مطالبات و حقوق خود را از ادارات ارشاد مطالبه کنند و وزارت ارشاد باید به خواسته‌های فعالان این عرصه توجه کرده و وضعیت رسانه‌ها را سامان دهد‌.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی