English

خبرنگاران در کردستان مانند نمایندگان مجلس هستند

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خبرنگاران افشاکننده فساد در دستگاه‌های مختلف هستند و گاهی جانشان بر اثر این کار به خطر می‌افتد، گفت: خبرنگاران در کردستان مانند نمایندگان مجلس هستند و کار بسیار سختی دارند.

خبرنگاران در کردستان مانند نمایندگان مجلس هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محسن فتحی در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار که در سالن اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها به مجمع نمایندگان استان کمک کنند تا در زمینه انتخاب مدیران استانی به وزرا مشورت درستی داده شود، چراکه با گزینش مدیران استانی دلسوز و توانمند، می‌توان اعتماد کاهش یافته مردم نسبت به دولتمردان را مرتفع کرد.

وی بر ضرورت احساس مسئولیت رسانه‌ها برای رفع دغدغه‌های مردم و مشکلات موجود در استان، افزود: ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس، انتظار داریم رسانه‌ها با پیشنهاد دادن مدیران شایسته به ما و انتقال آن به وزرا، نقشی مهم در جهت توسعه استان ایفا کنند.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، به کابینه پیشنهادی رییس جمهوری اشاره و آن را لیستی قابل قبول و قوی عنوان و ادامه داد: 2 نفر از وزرای پیشنهادی از مناطق و استان‌های کُردنشین هستند که جای تقدیر دارد و خوشحالیم که دولت دکتر رییسی به وعده خود عمل کرد.

فتحی با بیان اینکه واقعیت این است که آخرین فرصت برای ترمیم اعتماد بین مردم و دولتمردان است، یادآور شد: زمان محدود است و جای آزمون و خطا نیست و کسانی که به عنوان مدیر انتخاب می‌شوند، باید هیچ منیتی نداشته باشند، چراکه قبول کردن پست در شرایط کنونی سخت است و مدیران انتخابی فقط باید به فکر باز کردن گره‌ای از مشکلات مردم باشند.

وی به روز خبرنگار و اهمیت کار رسانه‌ها اشاره کرد و بیان کرد: جامعه‌ای توسعه می‌یابد که خبرنگاران و رسانه های آن حریت و آزادی قلم‌ را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنند و قلم‌شان همواره برای منافع عمومی و خیر و صلاح جامعه می‌چرخد.

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خبرنگاران افشاکننده فساد در دستگاه‌های مختلف هستند و گاهی جانشان بر اثر این کار به خطر می‌افتد، گفت: خبرنگاران در کردستان مانند نمایندگان مجلس هستند و کار بسیار سختی دارند، به واسطه اینکه در کنار محدودیت‌هایی که دارند، باید طوری فعالیت کنند که مطالبات به حق مردم بیان شود و در عین حال در قالب صحبت‌های اپوزیسیون و مخالفان نظام نباشد.

فتحی با اشاره به حرفه‌ای بودن و صداقت در کار خبرنگاران کردستانی، اظهار کرد: شرافت‌مندترین خبرنگاران در استان کردستان فعالیت دارند، چراکه دل در گرو توسعه استان و منطقه دارند و دائم در هر محفل پیگیر مشکلات مردم هستند.

وی دغدغه داشتن خبرنگاران در بحث معیشت و مسکن را در دنیای امروز، غیرقابل قبول دانست و افزود: مسئولان باید پیگیر مشکلات خبرنگاران بوده و حق اصحاب رسانه را ادا کنند، چونکه خبرنگاران هیچوقت دغدغه‌های خود را بیان نمی‌کنند و همواره دنبال انعکاس مشکلات مردم هستند که البته نباید اینگونه باشد و باید پیگیر مطالبات خود باشند.

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید کارگروهی با حضور نمایندگان مجلس و خانه مطبوعات تشکیل تا مشکلات خبرنگاران پیگیری و برای رفع آن اقدام شود. 

فتحی به اقدامات انجام شده در یک سال گذشته در مجلس اشاره کرد و یادآور شد: تجهیز بیمارستان سقز به دستگاه‌های تخصصی پزشکی، تجهیز بخش مغز و اعصاب این بیمارستان و تجهیز بیمارستان مریوان کوثر، از جمله اقداماتی بود که در یکسال اخیر انجام شد.

وی بیان کرد: مهمترین اقدام، تصویب و اختصاص دستگاه پت اسکن(دستگاه تشخیص و شناسایی به موقع سرطان) به بیمارستان کوثر سنندج است که یک هزار و 400 میلیارد ریال برای آن هزینه شده و پس از رایزنی‌هایی بسیار به نتیجه رسید.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این دستگاه تا 10 روز آینده در بیمارستان کوثر سنندج نصب خواهد شد، گفت: با نصب این دستگاه، بخش پیوند مغز و استخوان به این بیمارستان اضافه می‌شود و سنندج به قطب پزشکی سرطان غرب کشور تبدیل خواهد شد.

فتحی، نصب این دستگاه را در بیمارستان کوثر، باعث توسعه توریسم درمانی در کردستان و سنندج دانست و اظهار کرد: در کنار بکارگیری نیروهای متخصص برای استفاه از دستگاه پت اسکن، جایگاه دانشگاه علوم پزشکی کردستان، از تیپ سه به تیپ 2 ارتقا خواهد یافت.

پیگیری برای راه اندازی دانشکده داروسازی در کردستان از دیگر مواردی بود که فتحی به آن اشاره کرد و افزود: در دولت گذشته کارهای زیادی از جمله تخصیص آب به 196 هزار هتکار اراضی دیم استان انجام شد اما این طرح عملیاتی نشد و برای اجرایی کردن آن 14 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و امیدواریم دولت جدید آن را در دستور کار قرار دهد‌.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه