English

حجاب و عفاف توجه به مقام انسانی مرد و زن است

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: مقوله حجاب و عفاف برگرفته از خویشتن‌داری و توجه به مقام انسانی مرد و زن است.

حجاب و عفاف توجه به مقام انسانی مرد و زن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج عبدالرضا پورذهبی در همایش حجاب و عفاف که به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان در مجتمع نور تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، با گرامیداشت سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: وقتی ما بحث حجاب و عفاف را می‌کنیم به یک بحث شرعی، دینی و اخلاقی می‌کنیم.

وی افزود: حیا و شرم و خویشتن‌داری در برابر گناه کردن یک موضوع انسانی است در علوم دینی ما هم وجود دارد می‌گویند عدل و عدالت چیزی است که همه آن را دوست دارند.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: تا می‌گویند عدل و عدالت، همه به حسن آن یقین دارند و همه به قبح ظلم باور دارند.

وی گفت: مقوله حجاب و عفاف برگرفته از خویشتن‌داری و توجه به مقام انسانی مرد و زن است وقتی ما بیایم به این موضوع بپردازیم باید در ابعاد آن بپردازیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه نگاه انسانی به حجاب و عفاف خیلی مهم است، اضافه کرد: در قرآن داستان حضرت موسی(ع) زیاد آمده چرا که زندگی ایشان پر از درس است.

حجت‌الاسلام پورذهبی به سرگذشت حضرت موسی(ع) بعد از فرار از دست فرعون و رفتن نزد شعیب پیامبر و کمک به دختران شعیب در کشیدن آب از چاه، خاطرنشان کرد: حضرت شعیب بعد از شنیدن جریان از زبان دخترانش خواست که حضرت موسی(ع) را نزدش بیاورند.

وی اضافه کرد: حضرت موسی(ع) دعوت را پذیرفت و از دختر شعیب که او نیز با حیا و متانت خاصی راه می‌رفت خواست که پشت سرش راه بیاید و فقط مسیر را نشانش دهد این ادب و متانت هر دو این عزیزان را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه گاهی مشی و روش انسان این نیست که با جلب توجه بر دیگران سلطه پیدا کند، گفت: انسان با شخصیت، متانت، صبر و حوصله و ادبش جذابیت ایجاد می‌کند و دیگران را مجذوب خود می‌کند.

وی تصریح کرد: همه ادب و متانت را دوست دارند و در مجموع یک مطلوب انسانی است، شما نگاه کنید مقوله این شکلی چه میزان بهره‌برداری از آن صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی  افزود: متانت، ادب و شخصیت آن چیزی است که از یک خانم در تراز فرهنگ انسانی انتظار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه