English

مراجعات فقهی از اهمیت ویژه ای برخوردار است

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: جایگاه فتوا جایگاه بسیار مهم و مراجعات فقهی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است از این رو عزیزان باید خود را به علم روز مجهز سازند.

مراجعات فقهی از  اهمیت ویژه ای برخوردار است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج عبدالرضا پورذهبی در همایش تخصصی اعضای شوراهای افتاء استان کردستان با موضوع آینده‌پژوهی و بررسی پیامدهایی افراط‌گرایی و تفریط دینی بر جامعه اسلامی«دین‌گریزی و دین‌ستیزی» که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تقدیر از تلاش‌ها و زحمات جامعه روحانیون مهم‌ترین هدفم از شرکت در این جلسه بود.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: جایگاه فتوا و مفتی و اجتهاد واقعا به عنوان مسئله بسیار مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز فقاهت این است که با استفاده از هر وسیله شرعی، عرفی و اخلاقی به نفع دین بهره بگیرد.

وی با بیان اینکه میزان توان علمی علما و روحانیون به ویژه کسانی که به عنوان شورای افتاء مسئولیت دارند برای مخاطب از اهمیت زیادی دارد، گفت: نگاه آکادمیک به این حوزه قابل تقدیر است، اما نباید به این خلاصه شود چراکه خیلی‌ها با این هدف که علم آل محمد و کلام نورانی خدا را یاد بگیریم و تبلیغ کنیم بعد از اتمام دوره متوسطه در رشته‌های مختلف به این وادی گام نهاده‌اند.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: جایگاه فتوا جایگاه بسیار مهم و مراجعات فقهی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است از این رو عزیزان باید خود را به علم روز مجهز سازند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با تاکید براین نکته که باید این جایگاه را که خیلی مهم و ذی‌قیمتی است باید قدر بدانیم، اذعان کرد: یک مجتهد و فقیه و یک صاحب فتوا و تمام کسانی که در شورای فتواء قرار دارند علوم زیادی را می‌دانند؛ اما انگونه که باید در معرفی این توانایی به جامعه مخاطب عملکرد مطلوبی ندارند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: امروز می‌بینیم فردی که یک هنر بلد است، چگونه به انواع مختلف این هنر را به دیگران معرفی می‌کند، علما علوم مختلف، فقه، اصول، بدیع، فلسفه، کلام و...را خوانده‌اند این همه فن در تک تک شما عزیزان وجود دارد این موضوع باید تبیین شود.

وی با تاکید براینکه علوم فقهی را هرگز دست کم نگیرد، اظهار کرد: علم حلال و حرام از دیگر علومی است که روحانیون ما بر آن تسلط دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه