English

دستورالعمل واحد مالی برای سازمان‌های شهرداری قم تدوین شد

مدیرکل حسابرسی و امور مجامع شهرداری قم از تدوین دستورالعمل واحد مالی برای سازمان‌های شهرداری قم خبرداد.

دستورالعمل واحد مالی برای سازمان‌های شهرداری قم تدوین شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، حمیدرضا بیطرفان یکی از مشکلات سازمان‌ها در گذشته را عدم ثبت امور مالی و حسابرسی به شیوه‌های مختلف دانست و اظهار داشت: خوشبختانه با تدوین دستورالعمل واحد، نحوه حسابداری و حسابرسی در همه سازمان‌های شهرداری شکل واحدی پیداکرده است.

وی اهداف تدوین دستورالعمل واحد برای سازمان‌ها را موردبررسی قرارداد و تصریح کرد: با تدوین این دستورالعمل در حال حاضر نحوه ثبت دفترنویسی، ثبت‌اسناد دفتری و ثبت چک‌های مدت‌دار همسو با حوزه مالی مرکز یکپارچه‌شده و مشکلات سازمان‌ها در ارائه گزارش‌های مالی سالانه رفع شده است.

مدیرکل حسابرسی و امور مجامع شهرداری قم شفاف‌سازی در حوزه مالی را یکی از مهم‌ترین نتایج دستورالعمل واحد مالی دانست و یادآور شد: این هماهنگی و یکپارچگی در گزارش‌های مالی سال ۹۸ و ۹۹ خود را نشان داده و مشکلات سال‌های گذشته، رفع و علاوه بر شفاف‌سازی در حوزه مالی زمان ارائه گزارش‌ها نیز منظم شد.

وی با تأکید بر رفع ابهامات مالی سازمان‌ها در هنگام بررسی کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر برای بودجه‌بندی خاطرنشان کرد: با رفع ابهامات مالی سازمان‌ها قبل از ثبت پیش‌نویس نهایی، جلسات مشترکی بین مدیران مالی سازمان‌ها و شورا برگزارشده و گزارش کامل و بدون نقص به شورا فرستاده می‌شود.

بیطرفان با اشاره به اهمیت شفاف‌سازی عملکرد به‌ویژه در حوزه مالی یادآور شد: شهرداری در سال‌های گذشته تلاش زیادی در این زمینه انجام داده و خوشبختانه امروز شهرداری قم یکی از نهادهای شفاف عملکرد در استان به شمار می‌رود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی