English

عملیات کف‌سازی بازار کفاش‌ها در قم آغاز شد

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر گفت: عملیات کف‌سازی بازار کفاش‌ها در قم آغاز شد.

عملیات کف‌سازی بازار کفاش‌ها در قم آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، علیرضا خاکی با اشاره به اهمیت احیایی بافت تاریخی شهر قم اظهار داشت: بهسازی باید متناسب با ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی شهر انجام‌شده و نخستین گام شناسایی گذرهای اصلی، گونه‌های ارزشمند، ایجاد ارتباط بین آن‌ها، زنده کردن الگوها به لحاظ عملکرد و سیما بوده است.

وی سپس از آغاز پروژه کف‌سازی و بهسازی بازار کفاش‌ها خبر داد و گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های قدیم شهر، مطالعات اجتماعی، تاریخ و گذشته شهر، بازار کفاش‌ها بعد از بازار نو و کهنه یکی از بازارهای مهم تاریخی شهر قم بوده که بر اساس اولویت‌بندی‌های انجام‌شده بهسازی و کف‌سازی این بازار کلید خورده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر تصریح کرد: کف‌سازی بازار کفاش‌ها در کمترین زمان و طی چند ماه‌های آینده با حداکثر سرعت به پایان رسیده و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی طول مسیر این پروژه را ۴۰۰  متر دانست و ابراز کرد: مساحت کف بازار حدود دو هزار مترمربع بوده که طی برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا دو ماه آینده عملیات کف‌سازی آن با سنگ مرمریت، مطابق کف‌سازی بازار کهنه و نو انجام می‌شود.

خاکی مبلغ قرارداد پروژه را عددی بالغ‌بر ۷۰۰ میلیون تومان و پیش‌بینی اعتبار یک میلیارد تومانی اعلام و خاطرنشان کرد: تمام محورهای تاریخی شهر قم بر اساس شاخص‌های تاریخی آن اولویت‌بندی شده و در مرحله اول بهسازی کف و جداره آن‌ها در دستور کار قرارگرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه