English

۱۰ پروژه شاخص در آتلیه طراحی شهری سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم تعریف شده است

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم گفت: ۱۰ پروژه شاخص در آتلیه طراحی شهری سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم تعریف شده است.

 ۱۰ پروژه شاخص در آتلیه طراحی شهری سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم تعریف شده است

به گزارش خبرگزاری موج قم، علیرضا خاکی با تأکید بر اهمیت تدوین برنامه بر اساس مطالعات و پژوهش‌های به‌روز اظهار داشت: نخستین گام سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) پس از استقلال کاری، تشکیل واحد مطالعاتی و برنامه‌ریزی بود.

وی از تشکیل نخستین آتلیه طراحی شهری در قم خبر داد و افزود: ۶ عضو آتلیه طراحی شهری از متخصصان بومی در حوزه شهرسازی و بافت فرسوده بوده که برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان را بر اساس آخرین آمار و چالش‌های شهر برای عملیاتی شدن فرصت‌های و نیازهای اطراف حرم تعریف و تدوین می‌کند.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم ادامه داد: شناسایی و برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن فرصت‌ها و نیازهای اطراف حرم بیشترین زمان را برده و توانسته‌ایم برنامه‌ای جامع در این حوزه تدوین کنیم.

وی رویکرد مطالعات بافت فرسوده را تشریح کرد و گفت: در مطالعات بافت فرسوده سه رویکرد بهسازی، نوسازی و بازسازی موردمطالعه قرارگرفته و هر سه مورد آسیب‌شناسی و هزینه و اعتبارات موردنیاز آن سنجیده شده که بازسازی به علت تملک گسترده و نیاز به منابع مالی و عدم امکان جابه‌جایی جمعیت از دستور کار خارج شد.

خاکی ادامه داد: در حال حاضر بهسازی باهدف صرف کمترین هزینه به‌عنوان بهترین رویکرد سازمان در دستور کار قرارگرفته و اقدامات لازم جهت توسعه و مشارکت شهروندان با اجرای محور فرهنگی در بافت تاریخی شهر قم کلید خورده و در حال اجرا است.

وی شناسایی فرصت‌های پیرامون حرم را یکی دیگر از خروجی‌های تیم مطالعاتی و آتلیه طراحی شهری دانست و خاطرنشان کرد: تیم مطالعاتی بررسی فرصت‌های پیرامون حرم را آغاز کرده و ۱۰ پروژه شاخص با شناسنامه و گزارش اولیه و همچنین برآورد حدود بودجه و چشم‌انداز آینده آن برای مدیریت شهری و استان تعریف کرده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم گفت: تعدادی از پروژه‌هایی که در این مطالعات تعریف و برنامه‌ریزی‌شده احداث و تکمیل بست شرقی حرم مطهر، ساماندهی و بهسازی قبرستان نو، مدیریت و نگهداری مجتمع الغدیر و شمسه و همچنین ساماندهی میدان مطهری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه