English

باغ تحقیقات گیاهان دارویی با ۵۰ گونه در بوستان علوی قم راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: باغ تحقیقات گیاهان دارویی با ۵۰ گونه در بوستان علوی قم راه‌اندازی می‌شود.

باغ تحقیقات گیاهان دارویی با ۵۰ گونه در بوستان علوی قم راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، پیام جوادیان با اشاره به راه‌اندازی باغ تحقیقات گیاهان دارویی در شهر قم اظهار کرد: تحقیق بر گیاهان دارویی و بررسی سازگاری با فضای سبز شهر قم از سال ۹۰ در این شهر در قالب طرح تحقیقاتی آغاز شد و این طرح تحقیقاتی در دو دوره سه ساله ادامه پیدا کرد و تعدادی از گیاهان دارویی اقلیم استان و دیگر استان‌های مشابه جمع‌آوری و مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت که چندگونه ازجمله گیاه مغربی زرد، آرتیشو، پونه وحشی و… وارد فضای سبز شهر قم شد.

وی با تأکید بر اینکه این مرکز تحقیقاتی طی دو دوره سه ساله که ادامه پیدا کرد بنا دارد حفظ‌شده و با توسعه به عنوان باغ گیاهان دارویی در بوستان علوی تکمیل‌شده و به صورت دائمی فعال باشد تصریح کرد: با تکمیل مجموعه امکان بازدید شهروندان نیز فراهم‌شده و شهروندان می‌توانند از این کلکسیون گیاهی بازدید داشته باشند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ابراز کرد: در این مجموعه از انواع گیاهان دارویی سازگار استفاده‌شده تا شهروندان الگوبرداری کرده و در فضای سبز خانگی خود از آن‌ها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: گیاه مغربی زرد، رزماری، اسطوخودوس، پونه، نعنا، آویشن دنایی و… در این مجموعه کشت شده است که تلاش داریم بیش از ۵۰ گونه را در این مجموعه کشت کرده و در معرض دید عموم قرار دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه