English

توجه ویژه شهرداری قم به پژوهش محوری

مشاور شهردار قم با بیان اینکه در سال‌های گذشته در حوزه پژوهش اقدامات مهمی در شهرداری صورت گرفته است گفت: باید پژوهشگاه مدیریت شهری توسعه یابد.

توجه ویژه شهرداری قم به پژوهش محوری

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید ابوالفضل اسماعیلی با اشاره به وظایف گسترده شهرداری در خدمت‌رسانی به مردم اظهار داشت: در شهرداری طیف گسترده ای از وظایف وجود داشته و به همین دلیل توقع مردم از این نهاد بیشتر است و هر دستگاهی که بیشتر به مردم خدمت کند، ناخودآگاه بیشتر به آن توجه و بیشتر هم از آن انتقاد می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری به علت تنوع گسترده خدمات، سازمانی است که بیشترین تعامل را با مردم دارد ابراز کرد: در بسیاری از موارد، مردم فرآیندهای تغییرات در شهر مانند پروژه‌ها عمرانی را نمی‌دانند و در نهایت زمانی که طرح‌ها به بهره‌برداری برسد متوجه خدمات در شهر می‌شوند.

مشاور شهردار قم با تأکید بر اینکه تنها در حوزه خدمات شهری هفت سازمان با وظایف مختلف در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: ۸ منطقه شهری و ۱۵ سازمان تخصصی در کنار دیگر بخش‌ها و مرکز در سطح شهر در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند که بسیاری از شهروندان حتی نام از این سازمان‌ها و خدمات آنان را هم نمی‌دانند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون، منابع تمام خدمات و پروژه های شهرداری را مردم تأمین می کنند عنوان کرد: به همین دلیل، طبیعی است که سطح توقع مردم از شهرداری بالا باشد و امکانات و خدمات را با شهرهای دیگر مقایسه کنند؛ هرچند جمعیت شهری مانند تهران چند برابر شهر قم و درآمد شهرداری تهران نیز به نسبت جمعیت خود بسیار بالاتر است.

اسماعیلی اهمیت افزایش پژوهش را برای نهادها مهم ارزیابی کرد و گفت: در سال‌های گذشته در حوزه پژوهش اقدامات مهمی در شهرداری صورت گرفته است ولی بازهم نیاز بوده که پژوهشگاه مدیریت شهری توسعه یابد.

وی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های شهرداری زیرمجموعه معاونت برنامه‌ریزی بوده و در سال‌های گذشته پویایی خوبی داشته است، یادآور شد: علیرغم تلاش و خدمات انجام‌شده، با توجه به وجود پتانسیل‌های مختلف در مجموعه شهرداری، باید افراد متخصص شناسایی و به کار گرفته شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه