English

روزانه بیش از ۶ تن پسماند پزشکی در قم جمع‌آوری و بی‌خطرسازی می‌شود

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: روزانه بیش از ۶ تن پسماند پزشکی در قم جمع‌آوری و بی‌خطرسازی می‌شود.

روزانه بیش از ۶ تن پسماند پزشکی در قم جمع‌آوری و بی‌خطرسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، سیدعبدالله میرابراهیمی با اشاره به شیوع کرونا و افزایش پسماندهای ویژه و عفونی اظهار داشت: زباله‌های ویژه و عفونی و پزشکی از طریق ناوگان جداگانه‌ای جمع‌آوری و در کلیه مراحل، پسماندها بی‌خطرسازی و دفع می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از این پسماندها درون بیمارستان‌ها بی‌خطر سازی می‌شوند، ابراز کرد: در حال حاضر ۹ بیمارستان از ۱۰ مجموعه درمانی قم تجهیزات بی‌خطر سازی دارند و ناوگان جداگانه‌ای این زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم عنوان کرد: بخشی از درمانگاه‌ها و مطب‌ها که تجهیزات بی‌خطرسازی ندارند پسماند آن‌ها نیز پس از جمع‌آوری بی‌خطرسازی می‌شود، در حال حاضر نیز تنها شهری هستیم که همه پسماندهای پزشکی را بی‌خطر سازی و سپس دفن می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه بیش از ۶ تن پسماند پزشکی به‌طور روزانه جمع‌آوری می‌شود که با توجه به شرایط این میزان تغییر می‌کند، تصریح کرد: در شرایط کرونا گاهی این میزان به ۱۱ تن نیز رسیده است.

میرابراهییمی ادامه داد: در حال حاضر با برنامه‌ریزی صورت گرفته، پسماندهای بی‌خطر بیمارستان‌ها مانند بخش آشپزخانه که نگرانی بهداشتی نداشته جداگانه دفن می‌شوند و بخش‌های آزمایشگاهی و درمانی تفکیک شده تا مدیریت بهتری روی آن انجام شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه