English

معاون اوقاف قم خبر داد؛

توزیع ۵۰ میلیارد ریال بسته‌های معیشتی در نیمه نخست ۱۴۰۰

معاون فرهنگی – اجتماعی اوقاف قم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 5 هزار بسته معیشتی به ارزش 50 میلیارد ریال از محل عواید موقوفات تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

توزیع 50 میلیارد ریال بسته‌های معیشتی در نیمه نخست 1400

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام عطاءالله جباری در آیین آغاز چهاردهمین مرحله طرح شمیم حسینی که در آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) برگزار شد اظهار کرد: بقاع متبرکه در کنار فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی، اقدامات اجتماعی را هم در دستور کار دارند که مجموعه این اقدامات در چارچوب فعالیت مراکز افق سازمان‌دهی شده است.

وی افزود: از جمله اقدامات اجتماعی این مراکز می‌توان به رزمایش همدلی و مواسات اشاره کرد که در چهاردهمین مرحله با عنوان طرح «شمیم حسینی و مهر تحصیلی» به مرحله اجرا در می‌آید.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه دو مرحله دیگر تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی طی سال جاری اجرایی شده است گفت: در مجموع 5 هزار بسته معیشتی در قالب این رزمایش‌ها در بین نیازمندان توزیع شده است.

وی ادامه داد: پخت و توزیع غذای گرم در مناسبت‌های مختلف از دیگر اقدامات بقاع متبرکه و مراکز افق در استان قم محسوب می‌شود و بر این اساس تاکنون 100 هزار پرس غذا به عنوان متبرکات امامزادگان طبخ و توزیع شده است.

جباری تصریح کرد: علاوه بر اینها 5 مرحله رزمایش بهداشت و سلامت هم طی سال جاری و با محوریت بقاع متبرکه شاخص اجرایی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به هدف از اجرای رزمایش سلامت گفت: در این طرح‌، ویزیت و داروی رایگان در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد و منابع آن هم از محل عواید موقوفات مرتبط و با همکاری بسیج جامعه پزشکی استان قم تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در قالب این رزمایش، به طور میانگین روزانه 55 تا 700 نفر ویزیت شده و داروی رایگان هم در اختیار آنها قرار داده شده است.

جباری با اشاره به طرح شمیم حسینی و مهر تحصیلی عنوان کرد: ارزش ریالی هر بسته به طور میانگین 5 میلیون ریال است و به این ترتیب از ابتدای سال جاری تاکنون، 50 میلیارد ریال برای این منظور هزینه شده است ضمن اینکه اعتبار هزینه شده برای داروی رایگان هم تا امروز حدود 3 میلیارد ریال بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه