English

مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه اصفهان خبر داد:

برگزاری وبینار آموزشی تیتر نویسی در رسانه ها

مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه اصفهان از برگزاری وبینار آموزشی تیتر نویسی در رسانه ها خبر داد.

برگزاری وبینار آموزشی تیتر نویسی در رسانه ها

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، فاطمه شفیعی گفت: فرهنگسرای تخصصی رسانه وابسته به سازمان فرهنگی هنری اجتماعی شهرداری اصفهان ، عصر امروز ۱۳ شهریور  وبینار آموزشی «تیتر نویسی در رسانه‌ها» را به صورت رایگان برگزار می‌کند.

وی اضافه کرد: تیتر، پیشانی هر متنی است و از آنجاکه مخاطب عجول امروزی را باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به توقف و خواندن یک مطلب قانع کرد، انتخاب تیتر، اهمیت بسیاری دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: تیترهای جذاب، کوتاه و پرمعنا توجه مخاطبان را جلب می‌کنند و به‌منظور آشنایی خبرنگاران با این مهارت،  فرهنگسرای تخصصی رسانه اقدام به برگزاری وبینار آموزشی «تیتر نویسی در رسانه‌ها» کرده است.

وی با بیان اینکه مدرس این وبینار، مجید رضائیان است، بخشی از دیدگاه‌های این مدرس ارتباطات را دربارۀ اهمیت تیتر به این شرح نقل کرد: «تیتر، قلۀ روزنامه‌نگاری است. می‌گویند اگر تیتر را در روزنامه‌نگاری بتوانیم با چیزی در ادبیات مقایسه کنیم؛ آن چیزی نیست جز شعر. بنابراین، تیتر، شعرِ روزنامه‌نگاری است. فوکو می‌گوید در ارتباطات سه‌ پایه داریم: گفتمان، ‌ نظارت و سراسر بینی. رسانه هم باید به گفتمان برسد و یکی از ابعاد رسیدن به گفتمان در یک رسانه، ادبیات آن رسانه و به‌ویژه تیتر نویسی است.»

فاطمه شفیعی یادآور شد: مدرس وبینار « تیتر نویسی در رسانه‌ها» دارای دکترای روزنامه‌نگاری است که کتابی را نیز با عنوان «تیتر نویسی» منتشر کرده و از دیگر آثار تألیفی او در حوزه رسانه می‌توان به مجموعه هشت‌جلدی «بررسی اطلاعات در خبر» و مجموعه دو جلدی «بررسی پیام در خبر» اشاره کرد.

مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه تصریح کرد: تمامی علاقه‌مندان می‌توانند شنبه ۱۳ شهریورماه رأس ساعت ۱۷ با استفاده از نشانی https://b۲n.ir/isfahan-media  وارد این وبینار رایگان آموزشی شده و از مطالب آن بهره ببرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه