English

اکبر بهنام جو:

۹۰درصد زیرسازی راه آهن اردبیل_میانه انجام شده است

استاندار اردبیل گفت: تا به حال ۹۰درصد زیرسازی راه آهن اردبیل به میانه تکمیل شده و ۷۵کیلومتر از مسیر ۱۷۴ کیلومتر نیز ریل گذاری شده است.

90درصد زیرسازی راه آهن اردبیل_میانه انجام شده است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل در جریان بازدید از مسیر راه آهن اردبیل_ میانه که با حضور نمایندگان اردبیل در مجلس و معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد گفت: خوشبخانه تمام مسیر باز گشایی شده و از ۲۴ کیلومتر تونل تنها لای نینگ ۴ کیلومتر باقی مانده که درآینده نزدیک این ۴ کیلومتر نیز انجام می شود.

وی با بیان اینکه تمام پل های سخت و خاص با قدرت تمام در حال اجرایی شدن است افزود: ۵کیلومتر طول پل ها در این مسیر لست که بزرگترین پل ، پل سارای است و بزرگترین پلها و دهنه ها در راه آهن اردبیل بوده است که تا پایان آذر ماه عملیات کلیه پل ها به اتمام می رسد.

استاندار اردبیل ادامه داد: متاسفانه در هر برنامه ریزی زمان بندی افزایش قیمت مصالح را شاهد بودیم که اجرای پروژه را به تعویق می اندازد اما تا کنون هر آنچه که پیمانکاران صورت وضعیت داشتند پرداخت، یا تامین اعتبار کامل شده است.

بهنام جو با اشاره به اینکه ۲۰۰میلیارد تومان منابع از سوی شرکت زیرساخت آماده پرداخت است گفت:در کنار آن ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار نقدی در ۲ ماه گذشته از محل سفر ریاست جمهوری به پروژه تزریق شد که تمام قطعات جان تازه ای گرفت.

وی اظهار کرد: در حال حاضر این پروژه ۱۲هزار تن میلگرد و ۷۰هزار تن سیمان نیاز دارد و با هماهنگی ها و پیگیری هایی که صورت گرفته با تامین اعتبار لازم این مصالح در اختیار پیمانکاران قرار می گیرد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در جلسه امروز ال سی این مصالح با حضور نمایندگان و معاون وزیر صورتجلسه می شود تا با همکاری بانکها ال سی باز خواهد شد و از طریق استانداری اردبیل کل میلگرد و سیمان مورد نیاز تامین اعتبار می شود.

بهنام جو تصریح کرد: در این پروژه سخت همه قطعات طبق برنامه زمان بندی شده در حال انجام است و پیمانکاران با جدیت تمام در تمام قطعات فعال هستند و سختی کار مسیر تمام شده است.

وی با بیان اینکه از سمت میانه نیز عملیات ریل گذاری آغاز می شود افزود: تقریبا بصورت منقطع ۱۴۵کیلومتر مسیر آماده ریل گذاری است و به جهت سخت بودن مسیر دسترسی باید از دو جبهه ریل گذاری انجام شود و در هر ماه و یا دو هفته یک بار از پروژه بازدید به عمل می آید و تغییرات جدیدی در مسیر مشاهده می شود که جای امیدواری بسیاری برای مردم استان دارد.

استاندار اردبیل ادامه داد: علاوه بر این راه آهن اردبیل به سمت پارس آباد مغان مطالعات اولیه و توجیه اقتصادی در سال گذشته توسط سازمان همیاری شهرداری های استان انجام گرفت و امسال با ردیف اعتباری که دارد مشاور مستقل از سوی وزارت راه و شهرسازی معرفی خواهد شد تا یک پروژه مستقل دیگر در استان اجرا شود.

بهنام جو در رابطه با اجرای بارانداز ریلی در شهرستان پارس آباد نیز گفت: همه اقدامات لازم که بر عهده جمهوری اسلامی ایران بوده است اعم از مکان یابی، مطالعات، اخذ مجوزهای لازم و کاملا انجام شده است و در تعهدات کشور آذربایجان نیز نقشه را راه آهن این کشور آماده کرده و منتظر تایید نهایی دولت هستند.

وی اضافه کرد: در دیدار اخیر با شاهین مصطفی اف با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی و سایر نمایندگان محترم استان تاکید بسیاری برای صدور مجوز لازم از سوی دولت آذربایجان شد که با صدور مجوز و اجرای این بار انداز تحول اساسی اقتصادی در منطقه رخ خواهد داد.

استاندار اردبیل در رابطه با توجیه اقتصادی مسیر راه آهن اردبیل_میانه گفت: گر چه این مسیر سخت بوده اما کوتاهترین مسیر برای رسیدن به راه آهن میانه بوده و از نزدیکی شهرستان های خلخال و کوثر عبور کرده که این شهرستان ها نیز برای ما دارای اهمیت است و با همه سختی ها تا پایان سال کل پروژه جمع خواهد شد.

در ادامه بازدید از قطعات پروژه راه چهار بانده اردبیل به سمت سرچم نیز بازدید شد و خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی تامین اعتبار لازم به مبلغ۴۰۰میلیارد تومان برای چهار بانده کردن مسیر از محل انعقاد قرار داد با بانک صادرات طبق ماده ۵۶ خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه