English

مهدی قلیان:

کمبود تخت‌های مراقبت‌های ویژه با توجه به افزایش بیماران بدحال کرونایی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: در یک هفته اخیر، روند مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی در بخش سرپایی با شیب بسیار کند در حال کاهش است.

کمبود تخت‌های مراقبت‌های ویژه با توجه به افزایش بیماران بدحال کرونایی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: روزانه ۴۰ بیمار به مجموع بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه افزوده می‌شود و مشکل احتمالی هفته آینده کمبود تخت‌های مراقبت‌های ویژه با توجه به افزایش بیماران بدحال کرونایی خواهد بود که امیدواریم طبق قول وزیر بهداشت در سفر اخیر خود به مشهد ، تجهیز ۱۰۰ تخت آی.سی.یو تحقق یابد.

قلیان در ادامه این خبر عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده در یک هفته اخیر، روند مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی در بخش سرپایی با شیب بسیار کند در حال کاهش است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین اظهار کرد: در بخش بستری نیز تعداد بستری روزانه در حال کاهش است به گونه‌ای که  تعداد بستری شدگان جدید کرونایی از ۹۰۰ به ۷۵۰ نفر در روز کاهش یافته است و این در حالی است که رسوب بیمار و  بیماران بدحال کرونایی در بیمارستان‌ها افزایش یافته است.

وی ادامه داد: روند برنامه واکسیناسیون گروه‌های هدف در استان خراسان رضوی اینگونه است که تا کنون ۲۹ درصد از گروه‌های هدف بالای ۱۸ سال به بالا در این استان زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفته‌اند که امیدواریم با توجه به زیر ساخت‌های فراهم شده، با افزایش سهمیه واکسن، روند واکسیناسیون سرعت بیشتری بگیرد.

 قلیان همچنین تصریح کرد: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حد میانگین کشوری و حدود ۷۰ درصد است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ورودی‌های مشهد به شکل مناسبی رعایت می‌شود و واحدهای اقامتی که درصد اشغال آنها در تیرماه بیش از ۷۰ درصد بود هم اکنون به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است.

قلیان در خاتمه خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد از مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا شبانه‌روزی شده اند و هم اکنون ۱۱ مرکز منتخب کرونا در بخش سرپایی  به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه