English

مهدی قلیان:

روزانه بیش از سه هزار تست PCR در مشهد انجام می‌شود که ۵۲ درصد آن مثبت است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتیجه حدود ۵۲ درصد از تست‌ها و در حال حاضر روزانه بیش از ۵ هزار تست رپید نیز به طور میانگین در مراکز خدمات جامع سلامت انجام می‌شود.

روزانه بیش از سه هزار تست PCR در مشهد انجام می‌شود که ۵۲ درصد آن مثبت است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: روزانه بیش از سه هزار تست PCR در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود که ۵۲ درصد آن مثبت است.

مهدی قلیان این خبر را در نشست با دکتر حمید سوری عضو شورای مشورتی علمی و رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی covid-۱۹ که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جمعی از مدیران برگزار شد بیان کرد و ادامه داد: در حال حاضر روزانه هفت هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت و درمانگاه‌های عمومی مراجعه می‌کنند و روزانه بیش از سه هزار تست PCR در مناطق زیر پوشش این دانشگاه انجام می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: نتیجه حدود ۵۲ درصد از تست‌های پی سی آر و در حال حاضر روزانه بیش از ۵ هزار تست رپید نیز به طور میانگین در مراکز خدمات جامع سلامت انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: ۲۲ مرکز خدمات جامع سلامت در مشهد فعال است که از این تعداد شش مرکز به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند و به‌زودی ۴ مرکز دیگر به مجموع مراکز ۲۴ ساعته افزوده می‌شود، مراکز خدمات جامع سلامت به عنوان سطح یک خدمات‌رسانی به بیماران نقش ارزنده‌ای در کاهش بار مراکز درمانی دارند.

قلیان تصریح کرد: تا کنون یک میلیون و ۱۲۷ هزار نفر از جمعیت زیر پوشش این دانشگاه زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفته‌اند و از این تعداد ۹۱۲ هزار نفر دوز اول و ۲۱۵ هزار نفر دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در مناطق حاشیه شهر مشهد نیز به منظور سرعت بخشی در واکسیناسیون ساکنان این مناطق، برنامه واکسیناسیون سیار به همت بسیج جامعه پزشکی به اجرا در آمده است.

قلیان در خاتمه خاطر نشان کرد: در قالب این طرح تیم‌های واکسیناسیون در قالب ۹۶ تیم متشکل از نیرو‌های متخصص (اعم از رشته‌های بهداشت، پرستاری و مامایی)، عملیات واکسیناسیون را در ۴۸ تا ۵۰ مسجد در مناطق حاشیه شهر مشهد اجرا خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه