English

محمدجعفر صادقی:

واکسیناسیون یک میلیون شهروند خراسان رضوی

مدیر گروه پیشگیری بیماریهای دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد گفت: شهروندانی که واکسن کرونا زده‌اند نباید تصور کنند بطور کامل در برابر این ویروس مصونیت دارند،هیچ واکسنی تضمین ۱۰۰ درصدی ندارد.

واکسیناسیون یک میلیون شهروند خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدجعفر صادقی مدیر گروه پیشگیری بیماریهای دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد عنوان کرد: واکسن کرونا به یک میلیون شهروند خراسان رضوی از ابتدای عملیات واکسیناسیون گروههای هدف تاکنون تزریق شد.

محمدجعفر صادقی همچنین اضافه کرد: ۶۵ درصد از شهروندان واکسینه شده دُز نخست و ۳۵ درصد دیگر از شهروندان تاکنون دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

مدیر گروه پیشگیری بیماریهای دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد در ادامه گفت: هم‌اینک عملیات ایمن‌سازی شهروندان متولد ۱۳۵۵ به قبل یعنی افراد بالای ۴۵ سال سن در محدوده زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی حال انجام است.

وی افزود: علاوه بر این تزریق واکسن کرونا به شهروندان مبتلا به دیابت هم در این منطقه از ابتدای هفته پیش آغاز شده و از آنجا که این گروه محدودیت سنی ندارند ایمن‌سازی آنها در برابر ویروس کرونا تا آخرین نفر از شهروندان دیابتی ادامه می‌یابد.

صادقی تصریح کرد: راه‌اندازی ۳۲ پایگاه و مرکز واکسیناسیون در خراسان رضوی و در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و روزانه ۲۵ هزار نفر از شهروندان خراسانی در این مراکز تحت واکسیناسیون مقابله با کرونا قرار می‌گیرند.

وی همچنین گفت: شهروندانی که واکسن کرونا زده‌اند نباید تصور کنند بطور کامل در برابر این ویروس مصونیت دارند زیرا هیچ واکسنی تضمین ۱۰۰ درصدی ندارد لذا همچنان موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه هستند.

صادقی در خاتمه اظهار کرد: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه