English

مهدی قلیان:

وضعیت مشهد از نظر شیوع کرونا خوب / روزانه ۴۰۰ نفر بستری می شوند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند بسیار کاهش داشته است ولی ممکن است این افراد دوباره به کرونا مبتلا شوند.

وضعیت مشهد از نظر شیوع کرونا خوب / روزانه ۴۰۰ نفر بستری می شوند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: تاکنون حدود ۱۶ درصد جمعیت گروه هدف در مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسینه شده‌اند که از این نظر از متوسط کشور کمی جلوتر هستیم.

مهدی قلیان در ادامه این خبر افزود: امیدواریم با همدلی و همکاری سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها بتوانیم تا پایان آبان ماه امسال تمام جمعیت هدف در استان را واکسینه کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: روزانه ۳۵ هزار دوز واکسن کرونا در مراکز زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی تزریق می‌شود که امیدواریم در چند روز آینده به ۶۰ هزار تزریق روزانه نیز برسیم.

وی اظهار کرد: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند بسیار کاهش داشته است ولی ممکن است این افراد دوباره به کرونا مبتلا شوند از این رو رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط آنان ضروری است.

قلیان بیان کرد: اوضاع شهر مشهد از نظر تعداد بیماران کرونایی بستری شده خوب نیست و این در حالی است که اکنون شاهد بستری شدن روزانه ۴۰۰ نفر در این شهر هستیم که با تعداد افراد ترخیص شده هماهنگ نیست.

وی با بیان این‌که اکنون شاهد افزایش تورهای زیارتی و اردوهای مختلف از سوی ارگان‌ها و مؤسسات به مشهد هستیم، تاکید کرد: این در حالی است که وضعیت مشهد از نظر  شیوع کرونا خوب نیست و امیدواریم با تصمیم به موقع مسؤولان در ستاد مقابله با کرونا و جلوگیری از سفر به مشهد، دچار مشکلات بیشتر نشویم.

قلیان رد خاتمه خاطر نشان کرد: برخورد با متخلفان از دستورالعمل‌های بهداشتی و با دستور استاندار خراسان رضوی از ۲ روز گذشته شاهد پلمب بیش از ۱۰۰ تالار عروسی و باشگاه ورزشی متخلف در این استان بودیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه