English

علی مالمیر در گفتگو با موج

دستگاه های استان گفتار و عمل یکسانی نسبت به میراث ندارند

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به میزان تعامل دستگاه های استان با مجموعه میراث، گفت: در ادبیات و گفتمان همه دستگاه ها توجه به میراث فرهنگی و گردشگری را مورد نظر قرار می دهند اما در عمل به گونه ای دیگر رفتار می کنند.

دستگاه های استان گفتار و عمل یکسانی نسبت به میراث ندارند

به گزارش خبرگزاری موج همدان، علی مالمیر مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان میزان تعامل دستگاه های استان نسبت به ارتقای وضعیت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان، گفت: در ادبیات و گفتمان همه دستگاه ها توجه به میراث فرهنگی و گردشگری را مورد نظر قرار می دهند.

وی ادامه داد: این توجه به گردشگری و حفظ میراث فرهنگی از سوی دستگاه های دیگر استان در گفتار وجود دارد و شما شاهد تعاریف گفتمانی مشترک در ادبیات آن ها هستید  اما این ادبیات بایستی در عمل نیز خود را نشان دهد.

وی با اشاره به مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، عنوان کرد: دستگاه ها در گفتار از تعامل با میراث استقبال می کنند و متاسفانه اگر هم اقدامی در این خصوص انجام دهند بدون هم افزایی و به صورت مستقل از سوی دستگاه مورد نظر روی می دهد، در حالی که سیاست گذاری ها و برنامه های ذیل آن بایستی هماهنگ با میراث استان که متولی این حوزه است، باشد.

وی ادامه داد: دستگاه ها در این زمینه بدون درنظرگرفتن قواعدی که میراث معین کرده است در چارچوب نظراتی که خودشان دارند حرکت می کنند و این مغایر با تقسیم بندی های وظایف موجود است. دستگاه ها نمی توانند از منظر خود دست به تعاریف میراثی استان بزنند و به نوعی دخل و تصرف داشته باشند.

بهره برداری از 70 تاسیسات گردشگری در سال 1400

مالمیر با اشاره به حوزه مرمتی و تاسیساتی که به بهره برداری رسیده است، گفت: در سال 1400 حدود 70تأسیسات گردشگری از جمله: هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه بوم گردی و سفره خانه سنتی و مجتمع خدماتی بین راهی و ... باسرمایه ای حدود 724 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه این میزان سرمایه گذاری را عامل ایجاد حدود 687 شغل خواند.

271 تاسیسات گردشگری در استان فعال است

وی با بیان اینکه 271 مورد تاسیسات فعال گردشگری در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد تاسیسات گردشگری فعال 115 مورد مربوط به خانه مسافرها است.

مدیر کل میراث استان همدان با بیان اینکه در حوزه میراث فرهنگی طی چند سال گذشته بالغ بر 330 پروژه مرمتی اتفاق افتاده است، گفت: این تعداد پروژه مرمتی  با اعتباری افزون بر 37 میلیارد تومان محقق شده است که قابل توجه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه