English

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز اعلام کرد

ثبت ۳ بنای تاریخی نطنز در فهرست آثار ملی کشور

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز از ثبت 3 بنای تاریخی نطنز در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

ثبت 3 بنای تاریخی نطنز در فهرست آثار ملی کشور

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حسین یزدانمهر گفت: 3 بنای خانه تاریخی  نصیری، ساختمان اداره  نوغان داری نطنز و حمام تاریخی وشوشاد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

وی تاکید کرد: خانه تاریخی نصیری در بافت قصبه باغ شهر نطنز و در محله کوچه فارح واقع گردیده و دارای معماری و پلان بسیار زیبا و متعلق به دوره صفویه می باشد.

یزدانمهر افزود: تنها مرکز نوغان داری و پرورش کرم ابریشم در مرکز و جنوب کشور در نطنز وجود دارد و در سال ۱۳۲۸ تاسیس گردیده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به قدمت این دانش در این شهرستان و دارا بودن ساختمانی با معماری خاص و الگو گرفته شده از بناها و ساختمانهای استانهای شمالی کشور به دلیل ارتباط کاری، این بنا نیز که متعلق به دوره پهلوی اول می باشد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز حمام تاریخی وشوشاد را یکی دیگر از بناهای ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور نام برد و گفت: این اثر تاریخی در قلب محله زیبای وشوشاد و در جوار مسجد قدیمی و امامزاده این محله واقع گردیده و متعلق به دوره قاجاریه می‌باشد و با کمک تعدادی از میراث دوستان محل در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه