English

نادر فلاحی:

تعداد موزه های استان اردبیل به ۱۵ مورد افزایش یافت

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: با اقدامات انجام‌ شده در راستای تحقق شعار اردبیل شهر موزه‌ ها، تعداد موزه ‌های استان به ۱۵ مورد در سال گذشته افزایش یافت.

تعداد موزه های استان اردبیل به ۱۵ مورد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی ، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت:‌ تحقق شعار اردبیل شهر موزه‌ها از مهمترین اولویت‌ها در راستای معرفی تاریخ و تمدن منطقه و جذب گردشگران به استان بوده که در سال گذشته در این حوزه اقدامات گسترده‌ای انجام شده است.

وی ادامه داد: با هدف دستیابی به این رویکرد و با تلاش‌های انجام شده در حال حاضر استان اردبیل دارای ۱۵ موزه است که هر یک از این موزه‌ها دارای قابلیت‌های در خور توجهی بوده و تحسین بازدیدکنندگان را به دنبال داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: ۹ مورد از این موزه‌ها تحت پوشش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوده و پنج مورد آن وابسته به ارگان‌ها و نهادهای دیگر است و از این میان یک مورد نیز واقع در شهرستان مشگین‌شهر به بخش خصوصی تعلق دارد.

فلاحی بیان کرد: در سال گذشته  موزه باستان‌شناسی گرمی نیز با هدف توسعه موزه‌ها در شهرستان‌های استان طراحی و افتتاح شد و تلاش و جدیت بر توسعه و تجهیز موزه‌ها در تمامی شهرستان‌ها است.

وی با اشاره به اضافه‌ شدن بخش‌های جدید به مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی گفت: بخش اسناد، بخش قطعات سفالی، بخش سکه، بخش ظروف سفالی، بخش سنگ و بخش آرشیو عکس‌های  قدیمی در سال 99 به موزه باستان‌شناسی و بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اضافه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه