English

فرزاد قلندری:

برق مراکز کرونایی و تصفیه خانه های آب شرب اردبیل قطع نمی شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: نباید برق بیمارستان های کرونایی و تصفیه خانه های آب شرب در این شرایط در سطح استان قطع شود.

برق مراکز کرونایی و تصفیه خانه های آب شرب اردبیل قطع نمی شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، فرزاد قلندری ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه بررسی بحران آب که بصورت ویدئو کنفرانس با فرمانداران شمال استان در محل استانداری اردبیل برگزار شد، گفت: قطعی برق استان در آخرین جمع بندی بیشتر در رابطه با مراکز کرونا که باید جهت انتقال اکسیژن به بیماران فعال باشند و دیگری در رابطه با مراکزی بوده که آب شرب سالم و پایدار را تامین می کنند که این دو مورد مستثنی است و باید با مدیریت صحیح قطعی برق نداشته باشند.

وی با بیان اینکه تامین آب بیشتر روستاها و شهرها بصورت پمپاژ و با جریان برق امکان پذیر است، افزود: با توجه به شرایط حاکم و اینکه کمبود برق در سراسر کشور مشکل ساز شده است و استان اردبیل نیز از این موضوع مستثنی نبوده و گاهی هم  قطعی برق در برخی از موارد با اتصال کوچک اتفاق افتاده است و باید در این رابطه دقت بیشتری داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: در دو هفته قبل ۲۰ میلیون متر مکعب کمبود آب در شمال استان گزارش شده که در این میان در سد خداآفرین و ارس ۷۰ میلیون متر مکعب نسبت به سال قبل کمبود آب وجود دارد و در توزیع آب باید مدیریت دقیق صورت گیرد.

قلندری افزود: با محوریت مدیریت بحران شرکت آب منطقه ای ، سازمان جهاد کشاورزی با حضور نماینده فرمانداران شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندور یک جلسه برگزار کنند و پیشنهادهای کارشناسی در این جلسه ارایه شود.

وی ادامه داد: در رابطه با کشت دوم و کشت پاییزه ، نحوه اطلاع رسانی به کشاورزان تا پنجم شهریور تعیین تکلیف شود و تصمیم نهایی برای سازو کارهای لازم جهت باز چرخانی و تامین آب مورد نیاز با مدیریت صحیح اعمال شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نحوه مدیریت بحران و وضعیت کم آبی را در استان مطلوب ارزیابی کرد و افزود: از این به بعد نیز دستگاه های ذیربط با کنترل وضعیت می توانند نسبت به کمبود شبکه آبیاری در مغان و قرارگاه آب استان بهترین عملکرد را داشته باشند چرا که همین مدیران هستند که باید برای کنترل وضعیت استان تصمیم می گیرند.

قلندری بیان کرد: تمام دستگاه ها و فرمانداران برای حل مشکلات مطروحه پای کار باشند و جهت آب رسانی سیار به روستاها بخش خصوصی، سپاه و امور عشایری اقدامات اساسی انجام داده و در این رابطه آمادگی کامل دارند.

وی اضافه کرد: در تعطیلات پیش رو دستگاه های خدمات رسان در خدمت مردم باشند و تامین آب شرب مورد نیاز مردم اولویت اول ماست همچنین با هماهنگی مدیریت بحران و ارایه راهکار های اساسی سعی کنیم کمترین آسیب به کشاورزان و تاسیسات موجود وارد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه