English

فرزاد قلندری:

ذخیره آب سد یامچی در اردبیل کاهش یافته است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: ذخیره آب سد یامچی به علت کاهش میزان بارش ها در استان کاهش یافته است.

ذخیره آب سد یامچی در اردبیل کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، فرزاد قلندری ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در جلسه مدیریت منابع آبی استان با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب گفت: بر اساس گزارش های هواشناسی و آب منطقه ای استان میزان بارش ها نسبت به سال های گذشته کاهش یافته و ذخیره آب سد یامچی نیز به تبع  کاهش یافته است.

وی بیان کرد: برای مدیریت مصرف آب از هم اکنون با پیگیری های مستمر و اتخاذ تصمیمات لازم تلاش می کنیم مردم در فصل بهار و تابستان با مشکل مواجه نشوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل با توجه به کاهش بارش ها و افزایش مصرف آب احتمال کمبود آب در اواخر فصل بهار و تابستان خواهیم داشت که باید صرفه جویی در مصرف آب خصوصا آب در مصارف شرب بیشتر شود.

قلندری به تامین آب قشلاقات از سوی امور عشایر استان اشاره کرد و خواستار همکاری فرمانداری ها برای جلوگیری از بروز مشکل در آبرسانی شد.

وی گفت: همچنین در راستای جلوگیری از بروز مشکل در تامین آب شرب شهرستان اردبیل هماهنگی های لازم برای تامین اعتبار انجام می شود.

مدیر عامل آب منطقه ای استان اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه به احتمال بالا با بحران آب در  شهرستان اردبیل همزمان با فصل گرما مواجه شویم، خواستار مدیریت مصرف آب شرب شد.

عباس جنگی مرنی افزود: ۵۰ درصد آب شرب استان از سد یامچی تامین می شود که ذخیره آب این سد در سالجاری با کاهش پنج میلیون متر مکعبی نسبت به سال گذشته به ۳۴ میلیون متر مکعب در سالجاری رسیده است.

وی تصریح کرد: برای مدیریت مصرف آب همانند سال گذشته نیاز به پنج میلیون متر مکعب آب داریم که لازم است صرفه جویی های لازم در آب شرب انجام شود.

مدیر عامل آب منطقه ای استان اردبیل تصریح کرد: باتوجه به افزایش میزان آب شرب در سال جاری نسبت به سال گذشته از ۲۱ میلیون متر مکعب به ۲۳ میلیون متر مکعب در آب شرب ،  توزیع آب کشاورزی را کاهش خواهیم داد.

جنگی مرنی به کاهش بارندگی ها و ورودی آب سد یامچی اشاره کرد و گفت: میزان آب ورودی به سد یامچی دو سوم کاهش یافته و در حال حاضر حدود ۳۴ میلیون متر مکعب آب ذخیره در سد یامچی وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از  بارش ها در فصل بارش سال گذشته گفت: میزان بارش از فصل پاییز سال گذشته تا فروردین سالجاری ۵۴ درصد کاهش نشان یافته است.

محمدی بیان کرد: بارش برف در ارتفاعات در زمستان گذشته کاهش یافته و در ماه های آینده نیز بارش چندان برف در ارتفاعات پیش بینی نمی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه