English

یکسال از طلب بازوند، استاندار کرمانشاه از رسانه‌ها گذشت؛

مطالبه‌گری، با زورِ پول نمی‌شود!

" مطبوعات کرمانشاه مطالبه گر نیستد، رسانه‌ها باید مطالبه‌گر باشند، اما در مطالبه منافع استان و مردم باید در نظر گرفته شود" این جمله را یک سال پیش استاندار محبوب کرمانشاه! با عصبانیت در پاسخ به درد دل جمعی از اصحاب رسانه استان بیان کرد...

مطالبه‌گری،  با زورِ پول نمی‌شود!

به گزارش سروش زنگنه، خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، " مطبوعات کرمانشاه مطالبه گر نیستد، رسانه‌ها باید مطالبه‌گر باشند، اما در مطالبه منافع استان و مردم باید در نظر گرفته شود"
این جمله را یک سال پیش استاندار محبوب کرمانشاه! با عصبانیت در پاسخ به درد دل جمعی از اصحاب رسانه استان کرمانشاه بیان کرد، در این‌یک سال که از فعالیت کاری استاندار مردمی و بی‌توقع کرمانشاه البته در معیت تیم حرفه‌ای‌اش گذشت؛ آنچه بیش از عملکرد کاری در رسانه‌های استان بزرگ شد، بیشتر به رد و بدل شدن لوح‌های تقدیر گذشت و البته یکی پس از دیگری معاونان به‌عناوین ‌مختلف سر کلاف سنگین امور عمرانی، اقتصادی، سیاسی و ... استان را زمین گذاشتند و به‌قول‌معروف گود را برای جوان‌ترها خالی کردند! که مصداق عینی آن را می‌توان در عملکرد در حدود نوآموز و ادعا در به‌غایت phd به نظاره نشست...
کرمانشاه به‌رغم تمام زور زدن‌های فصلی پس از این‌یک سال، هنوز در رتبه‌های اول بیکاری، گرانی مسکن،، مخارج زندگی و بروز بیش‌ازپیش خشونت و انواع و اقسام آسیب‌های اجتماعی قرار دارد و علاوه بر خانه‌نشینی کرونا به‌رغم همه دستورات و تأکیدات مدیریت ارشد استان که "برق و آب مردم را قطع نکنید" همچنان مردم گرفتار بودند تا آنکه دست خط از بالا آمد و مردم مقطعی کمتر بی‌آب و برق می‌مانند.
همان یک سال پیش بود که فریاد جمعی از اصحاب رسانه به‌عناوین‌مختلف درآمد که"آقای استاندار محبوب کمک‌های چند صدمیلیونی حوزه شما که به کمک و مشاوره افراد مجهول، بی‌محابا بر بدنه فیک نیوزها تزریق می‌شود، کمر ما رسانه‌ها را خورد کرده است... روزی آه ما دامنتان را خواهد گرفت و قطعاً هیچ عاقبت‌به‌خیری برای شما به همراه نخواهد داشت..."
«کامران سعادت، مدیرمسئول نشریه باختر از وضعیت نشریات مکتوب و لزوم حمایت از این نشریات سخن گفت و درخواست کرد، با توجه به معافیت قانونی نشریات از مالیات، هماهنگی لازم جهت اجرای این قانون و عدم اخذ مالیات از رسانه‌ها و نشریات انجام شود.
رضا کبودی، سردبیر خبرگزاری کرمانشاه در این جلسه با انتقاد از عدم پاسخگویی برخی مسؤولین استان، ادامه داد: باید پذیرفت که برخی از مدیران شما اصلاً پاسخگو نیستند، چرا برخی از آن‌ها اصولاً عملکردی ندارند و البته برخی از این ادارات عملکرد داشته اما در عدم تعامل با رسانه قرارگرفته‌اند.
کبودی با مطرح کردن خواست خبرنگاران خبرگزاری‌های استان، گفت: خبرنگاران خبرگزاری‌ها حق‌التحریری هستند و با توجه به شیوع کرونا این حق‌التحریر بسیار کاسته شده است؛ اما علی‌رغم برخی از حمایت از نشریه مکتوب هیچ حمایتی از این خبرنگاران نمی‌شود.
سروش زنگنه، مدیرخبرگزاری موج با انتقاد از ارتباط استانداری با فیک‌نیوزها، اظهار داشت: آقای استاندار پس از خروج شما از استان، از شما به نیکی یاد نخواهد کرد، چراکه در دوره شما فیک‌نیوزها بر رسانه‌های رسمی اولویت داده‌شده و حجم بسیاری که فیک‌نیوزها کسب کرده‌اند از حوزه استانداری است.
زنگنه با انتقاد عملکرد خانه مطبوعات، گفت: با رویکرد خسته انحصارطلبانه و فرتوت خانه مطبوعات نمی‌توان عملکرد مناسبی از آن‌ها داشته باشیم...»
جناب آقای استاندار در همین یک سال خیلی از رسانه‌های کرمانشاه که وام‌دار شما نبودند، در کنار بیان نقاط کوچک رشد استان، به‌زور قلمشان دردهای کم‌کاری، بی‌عدالتی، موازی کاری و ... کرمانشاه را داد زدند و از شما مطالبه کردند و حال نوبت شماست که در شرایطی که روزهای آخر فعالیتتان در دولت دوازدهم در سمت مدیریت ارشد استان هستید و گویا چشم‌داشتی هم به فعالیت و ادامه کار در دولت جدید دارید، مرد و مردانه و بدون جولان فیک نیوزها به نفع خودتان، مطالبات مردم کرمانشاه را پاسخ بدهید...
در این چند سالی که سکان مدیریت کرمانشاه در دستان شما بوده، خیلی از پروژه‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... در کرمانشاه کلنگ خورده است؛ از تخصیص چندمیلیونی بنزین یارانه‌ای برای مناطق مرزنشین کرمانشاه، کسب عنوان کلان‌شهر شدن برای کرمانشاه، اجرای پروژه‌های عظیم نفتی در اسلام‌آباد غرب و شهرستان‌های دیگر استان، ایجاد منطقه آزاد اقتصادی برای قصرشیرین، ثبت جهانی منطقه هورامان و ده‌ها خبر خوش دیگر ازاین‌دست برای مردمان غیور این مرزوبوم که سال‌ها طعم جنگ را از نزدیک چشیده‌اند و هنوز از اولیه‌ترین مزایایش هم به بهره‌اند...
اما آقای استاندار در مقاوم مطالبه‌گری و شفافیت چند درصد این پروژه‌هایی که به قول خودتان شبانه‌روزی مشغول رایزنی برای تصویب آن‌ها در کرمانشاه بودید، توانسته واقعاً درد بزرگ بیکاری کرمانشاه و جوانانش را کمی التیام ببخشد، چند ماه است که مردمان مناطق صفر مرزی کرمانشاه از مزایای بنزین یارانه‌ای حقوق دریافت می‌کنند؟!، چه تعداد از جوانان کرمانشاه مستقیماً به‌عنوان شاغل در پروژه‌های شما مشغول به فعالیت هستند؟!، چقدر آمار طلاق، بزه و انواع آسیب‌های اجتماعی کرمانشاه که همگی سرمنشأشان از بیکاری و بی‌پولی است در کرمانشاه کم شده است...
به‌زور رقم و آمار و کاغذ و البته انواع توجیهات می‌توان به همه این مطالبات جواب‌های دندان‌شکن داد؛ اما شرایط بد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی امروز ما می‌طلبد که مسئولین کمی برای ارائه گزارش عملکرد نه برای سرکوب خبرنگار بلکه برای بیداری وجدانشان حکم صادر کنند.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی