English

حواشی تزریق واکسن کرونا به خبرنگاران کرمانشاه

در شرایطی که " بنا بر اعلام رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در سامانه نوبت‌دهی واکسن کرونا برای خبرنگاران بازشده و به‌راحتی می‌توانند با درج محل زندگی و مشخصات شخصی مرحله اول واکسن کرونا را دریافت کنند. " این من بلدم بلدم صنفی از چه بابت بود؟

حواشی تزریق واکسن کرونا به خبرنگاران کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، اوایل هفته گذشته بود که از طریق ستاد ملی کرونا اعلام شد که علاوه بر واکسیناسیون سنین بالای جامعه علیه بیماری کرونا چند گروه هدف پرخطر در ستاد مشخص‌شده که می‌توانند در صف تزریق قرار بگیرند " معلمان، خبرنگاران، رانندگان خودروهای عمومی و زندانیان" که البته به قول بزرگواری عقبه این شناسی بازمی‌گردد به اول تیرماه که بازهم از سوی سایت "ای رسانه" که به‌نوعی زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد، نهیبی به مدیران مسئول در خبرگزاری‌ها، نشریات مکتوب و پایگاه‌های خبری قانونی زده شد که اسامی خبرنگارانتان را برای قرار گرفتن در صف انتظار واکسن معرفی بفرمایید...

این خبر خوش‌دست‌به‌دست در رسانه‌های مختلف مکتوب و مجازی چرخید ما خبرنگاران و به قولی اصحاب رسانه در دلمان قندی هم آب شد که بالاخره از پس همه سختی‌های حرفه‌مان و البته انواع اقسام سقوط‌ها و سوانحی که روزانه با آن دست‌به‌گریبان هستیم، نوبت به دیده شدنمان رسید...

10 مرداد هم‌زمان با مراسم نمادین واکسیناسیون معلمان در کرمانشاه، از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جویا شدم که " کی نوبت به خبرنگاران کرمانشاه می‌رسد؟" که البته دکتر شکیبا از آمادگی کامل این ارگان جهت ارائه واکسن خبرنگاران به متولی امر که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد، به‌شرط فراهم بودن شرایط استاندارد واکسیناسیون، است و به‌محض محیا بودن شرایط، ممنوعیتی در تزریق وجود ندارد.

بماند که خیلی از دوستان خبرنگارمان قاطی همین فرهنگیان خدوم کرمانشاه، به‌واسطه مناعت طبعشان، بدون قیف و قپی واکسن دریافت کردند و حتی شرایط به‌راحتی برای تزریق واکسن "برکت " نیز فراهم بود.

موضوع برایمان حساس بود و ازاین‌رو به سراغ متولی امر که همان مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه باشد رفتیم و موضوع چگونگی واکسیناسیون خبرنگاران را جویا شدم، بهرام فاضلی در پاسخ گفت: یکی از هنرستان‌های کرمانشاه برای انجام واکسیناسیون محیا و مورد تائید کارشناسان علوم پزشکی کرمانشاه قرارگرفته و چهارشنبه 14 مرداد انشاء اله شرایط تزریق واکسن کرونا برای خبرنگاران کرمانشاه فراهم می‌گردد." اصرار به انتشار خبر داشتم که آقای فاضلی تأکید را بر نهایی شدن مکان قراردادند و قرار شد فردا خبر رسانه‌ای شود.

به بعدازظهر نکشیده، خبر جدیدی در فضای مجازی و رسانه‌ای دست‌به‌دست مخابره شد که مدیران مسئول موظف‌اند که اسامی تائید شده سامانه را به‌سرعت و بی کم‌وکاست جهت تزریق واکسن تحویل مدیرعامل خانه مطبوعات کرمانشاه بدهند!!!

البته جای بسی خوشحالی دارد که این صنف همیشه فعال این بار موتور محرکه را به قولی بر مدار توربو گذاشته و عملکرد همیشه شفافشان را این بار حول محور تزریق واکسن کرونا به این قشر ضعیف بی‌سروسامان متمرکز کرده‌اند...

اما دراین‌بین یک سؤال مهم برایم به وجود آمد در شرایطی که " بنا بر اعلام رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در سامانه نوبت‌دهی واکسن کرونا برای خبرنگاران بازشده و به‌راحتی می‌توانند با درج محل زندگی و مشخصات شخصی مرحله اول واکسن کرونا را دریافت کنند. " این من بلدم بلدم از چه بابت بود؟؟؟

نکته جالب‌تر آنکه دوستان در نشست‌ها با صدای بلند این فرد و آن فرد را طوری نشانه در لیست بودن و یا نبودن واکسیناسیون خطاب قرار می‌دادند که در ذهن چنین تداعی می‌شد که به همت داروسازان بزرگوار خانه مطبوعات کرمانشاه، واکسنی اختصاصی تهیه‌شده و اگر شخصاً اسمتان را برای مجیزگویی خدمتشان شخصاً ارسال نکنید، از این موهبت الهی بی‌نصیب خواهید ماند.

خلاصه آنکه در این بی‌صاحبی نبود یک متولی کارآمد برای جامعه خبرنگار کرمانشاه، هرکسی مشغول به برداشت نمد قدرتی برای فردا خود است و لاجرم در انتها به یاد گفته بزرگوار خبرنگاری در یک نشست خبری افتادم که "ما جامعه خبرنگار که هیچ‌کس زیر بارمان نمی‌رود، اگر این گفته‌ها واقعیت دارد، بگویید ما به نحوی رایزنی کنیم، شاید سازمان خدوم بهزیستی یا کمیته امداد به‌عنوان متولی قبولمان کند..."

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه