English

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر

اگر ۱۰ تا ۱۵ درصد بستری های کرونا افزوده شود، اوضاع از کنترل خارج خواهد شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی عاملی اثر بخش در کاهش روند بیماری است افزود: چنانچه ۱۰ تا ۱۵ درصد دیگر به آمار بستری ها در سطح شهر افزوده شود، اوضاع از کنترل ما خارج خواهد شد

اگر ۱۰ تا ۱۵ درصد بستری های کرونا افزوده شود، اوضاع از کنترل خارج خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محسن ترکاشوند رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر روز یکشنبه ۱۷ مرداد ماه در ستاد شهرستانی مقابله با بیماری کرونا  با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی  عاملی اثر بخش در کاهش روند بیماری است افزود: چنانچه ۱۰ تا ۱۵ درصد دیگر به آمار بستری ها در سطح شهر افزوده شود، اوضاع از کنترل ما خارج خواهد شد 

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی  عاملی اثر بخش در کاهش روند بیماری است افزود: چنانچه ۱۰ تا ۱۵ درصد دیگر به آمار بستری ها در سطح شهر افزوده شود، اوضاع از کنترل ما خارج خواهد شد پس باید بتوانیم با مدیریت از این مقطع عبور کنیم و با تسریع در روند واکسیناسیون، آمار ابتلاء و مرگ و میر را کاهش داده و از رسیدن به پیک بعدی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه پس از تغییر وضعیت ملایر از زرد به نارنجی در اردیبهشت ماه و سپس به وضعیت کرونایی قرمز، این شهرستان همچنان در شرایط قرمز است، گفت: ما باید در این بیمارستان ها به بیماران دیگری از جمله بیماران دیالیزی و بیمارانی در بخش ارتوپدی و جراحی خدمات ارائه دهیم و با در نظر گرفتن این موضوع ظرفیت بیمارستان ها در حال حاضر پر است.

ترکاشوند با تاکید بر اینکه با شرایط شکننده و لب به لبی دست و پنجه نرم می کنیم، افزود: ابتلاء برخی پرسنل درمان به بیماری کرونا و نیز درگیری برخی پرسنل با واکسیناسیون و نظارت بر آن سبب سخت تر شدن شرایط شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۲ بیمار کرونایی در بیمارستان دکتر غرضی، ۱۰۵ بیمار در بیمارستان امام حسین (ع) و ۴۷ بیمار در بیمارستان مهر ملایر بستری هستند همچنین روند درمان تخصصی حدود ۱۰۰ بیمار بصورت سرپایی روزانه در بیمارستان امام حسین(ع) انجام می شود.

ترکاشوند رعایت پروتکل های بهداشتی را عاملی اثر بخش در کاهش روند بیماری دانست و افزود: چنانچه ۱۰ تا ۱۵ درصد دیگر به آمار بستری ها در سطح شهر افزوده شود، اوضاع از کنترل ما خارج خواهد شد پس باید بتوانیم با مدیریت از این مقطع عبور کنیم و با تسریع در روند واکسیناسیون، آمار ابتلاء و مرگ و میر را کاهش داده و از رسیدن به پیک بعدی جلوگیری کنیم.

وی به کمبود برخی داروها به ویژه رمدسیور در بسیاری از نقاط کشور اشاره و تصریح کرد: با توجه کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی به کمتر از ۴۰ درصد، نگرانی ما این است که در صورت تداوم این شرایط از ارائه خدمات درمانی به مردم باز بمانیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر تنها راه کنترل بیماری و مرگ و میر ناشی از کرونا را تسریع در روند واکسیناسیون دانست و مطرح کرد: خوشبختانه آمار واکسیناسیون در کشور با روند بسیار خوبی در حال انجام است در شهرستان ملایر نیز تاکنون ۴۳ هزار نفر دُز اول واکسن و ۱۱ هزار نفر هر دو دُز را دریافت کردند.

ترکاشوند به تزریق در مجموع ۵۴ هزار دُز واکسن کرونا در شهرستان ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: در صورتی که کسی نتوانست از طریق سامانه برای تزریق واکسن ثبت نام کند، با مراجعه به مراکز واکسیناسیون و بدون ثبت نام قبلی هم می تواند واکسن را دریافت کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا بحال موردی از مرگ بر اثر ابتلاء اشخاص واکسینه شده دو هفته پس از تزریق دُز دوم واکسن در شهرستان ملایر نداشتیم که نشان می دهد تنها راه کاهش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا واکسیناسیون است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر از وجود واکسن در زنجیره سرد به اندازه کافی خبر داد و گفت: همانطور که در واکسیناسیون شهری به رتبه اول رسیدیم باید واکسیناسیون روستا ها را سرعت ببخشیم و آمار واکسیناسیون در هر رده سنی را به حداقل ۷۰ درصد برسانیم.

ترکاشوند با اشاره به اینکه در بحث برگزاری تجمعات و نیز واکسیناسیون الگوی ما مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسماتی از جمله مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری در محضر مقام معظم رهبری با رعایت پروتکل های بهداشتی و یا  واکسیناسیون به موقع ایشان باید الگویی برای همه ما باشد.

وی به آغاز واکسیناسیون گروه های پر خطر از جمله فرهنگیان، کارکنان بانک ها، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، بیماران زمینه ای و خبرنگاران اشاره کرد و گفت: با تزریق هر واکسن، از یک مرگ جلوگیری می کنیم چرا که کرونا ریشه کن نمی شود اما می توان با واکسیناسیون مرگ و میر را کاهش داد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات عزاداری محرم و اخذ مجوز های لازم از سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان برای برپایی مراسم، گفت: طبق اخبار رسیده برخی از بیماران بستری در بیمارستان های ملایر، ساکن این شهر نبوده و به علت هایی از جمله بالا بودن هزینه ها و یا کمبود ظرفیت بیمارستان ها در محل سکونت خود، در بیمارستان های شهرستان بستری شدند.

حسین فارسی ادامه داد: با تاکید فرماندار ویژه ملایر، به جز موارد استثنا و به تشخیص پزشک، بیماران کرونایی ساکن دیگر شهرها نمی توانند در بیمارستان های ملایر پذیرش شوند چرا که ظرفیت بیمارستان ها و زیر ساخت های پزشکی برای جمعیت ساکن شهرستان در نظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه