English

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران:

بیش از ۸۰ درصد از فرهنگیان استان واکسینه شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به احتمال بازگشایی مدارس از ابتدای مهر گفت: 80 درصد از فرهنگیان استان واکسینه شدند.

بیش از 80 درصد از فرهنگیان استان واکسینه شدند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علیرضا سعدی‌پور با اشاره به مشکلات آموزش مجازی اظهار داشت: برابر بررسی‌های علمی انجام‌شده، اگر همه امکانات و مقدمات از بستر اینترنت و ملزومات مهیا باشد آموزش مجازی حدود 50 درصد آموزش حضوری بهره‌وری خواهد داشت و آموزش غیرحضوری نمی‌تواند جای آموزش حضوری را بگیرد، پس ما تا امروز حدود 50 درصد یادگیری ازدست رفته داریم و این باید جبران شود ضمن این‌که آموزش مجازی برای ما ثابت کرد مدرسه و معلم جایگزین ندارد.

وی ادامه داد: همه تلاش ما این است که به سمتی برویم که با بهره‌گیری از توان همه دلسوزان، مهری شاداب داشته باشیم و با بازگشایی مدارس، مهری شاداب را آغاز کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران با توجه به اهمیت سلامت روان دانش‌آموزان که شعار پروژه مهر 1400 است، افزود: با استفاده از توان استادان برجسته دانشگاه‌های کشور، 114 تن از مشاوران به عنوان مدرسان میانی انتخاب و آموزش داده شدند تا با آغاز مهر، به موضوع سلامت روان و آموزش دانش‌آموزان و والدین ضمن این‌که سایر کارگروه‌های پروژه مهر نیز فعال هستند تا به اهداف خود برسیم.

وی در ادامه به واکسیناسیون سراسری معلمان اشاره و تصریح کرد: از حدود یک هفته قبل این کار هم آغاز شده و تا امروز حدود 80 درصد  از معلمان واکسینه شدند و این طرح شامل همه همکاران اعم از اداری، آموزشی و خدماتی و همه کسانی است که با دانش‌آموز سروکار دارند.

سعدی پور درباره بازگشایی مدارس برای اول مهر ابراز داشت: چند سناریو برای اول مهر تعیین شد و باید صبر کنیم تا ببینیم وضعیت کرونا چه خواهد شد و در نهایت وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی مقابله با کرونا برای این امر تصمیم نهایی را می‌گیرند.

وی در ادامه به عدالت دیجیتالی پرداخت و درباره اجرای طرح هدایت و تأمین تب‌لت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند در زیست‌بوم جدید نیز بیان داشت: آموزش و پرورش مازندران با استفاده از همه ظرفیت‌ها موفق شد حدود 33 هزار ابزار آموزشی هوشمند تهیه کند و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد و رتبه نخست را در این بخش کسب کند.

مدیرکل آموزش و پرورش همچنین از همه خبرنگاران، اصحاب رسانه و مدیران خبرگزاری‌های استان که در ایام کرونا، تلاش ویژه‌ای کردند تا درخصوص  مشکلات مربوط به آموزش مجازی و کاستی‌های این بخش در یکسال و نیم گذشته، اطلاع‌رسانی انجام گیرد به‌طور ویژه تشکر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه