English

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

آغاز رسمی واکسیناسیون ۴۷۰۰۰ فرهنگی شاغل در مدارس دولتی و غیردولتی استان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران از آغاز رسمی واکسیناسیون 47000 فرهنگی شاغل در مدارس دولتی و غیردولتی استان از امروز 9 مرداد خبر داد.

آغاز رسمی واکسیناسیون 47000 فرهنگی شاغل در مدارس دولتی و غیردولتی استان

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، قربانعلی سهرابی از آغاز رسمی واکسیناسیون 47000 فرهنگی شاغل در مدارس دولتی و غیر دولتی از امروز 9 مرداد خبر داد و اظهار داشت: همکاران اداره کل نوسازی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکارن مراکز سنجش بدو ورود نیز به این آمار اضافه خواهند شد.

وی ادامه داد: 24 پایگاه واکسیناسیون مختص همکاران فرهنگی در شهرستان‌های استان دایر شده که تلاش می کنیم تا پایان هفته کار واکسیناسیون فرهنگیان استان را به پایان برسانند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران ساعات کار این مراکز را از 8 تا 12 صبح و 16 تا 20 اعلام کرد و گفت: این برنامه ممکن است در برخی از شهرستان ها متفاوت بوده و این مراکز به صورت تمام وقت فعالیت داشته باشند.

وی درباره نحوه احراز فرهنگی بودن افراد تصریح کرد: لیستی از طرح و برنامه اداره کل به دانشگاه علوم پزشکی ارسال شده که شامل اطلاعات فرهنگیان استان می باشد.اما به دلیل به روز رسانی لیست همکاران فرهنگی، این لیست ها به شهرستان ها نیز ارسال شده تا از طریق ادارات، مشکلات احتمالی رفع شود.

سهرابی بیان داشت: لیست نیروهای شاغل در مدارس غیر دولتی نیز از طریق طرح و برنامه استان استخراج شده و در نهایت با لیست ارسالی از سوی مؤسسین انطباق داده می شود تا هیچ معلمی از واکسیناسیون جا نماند.

وی اظهار داشت: افرادی که درگیر بیماری کرونا شده اند باید حداقل 4 هفته از ابتلا گذشته باشد تا بتوانند واکسن بزنند و همچنین افراد نباید قبل از این واکسن، واکسن دیگری را استفاده کرده باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران ابراز داشت: در مورد نوع واکسن نیز، ما تعیین کننده نیستیم و بر اساس موجودی روز اداره بهداشت، واکسن ها تزریق می شوند.این واکسیناسیون در دو مرحله اتجام می شود که دوز دوم تقریباً بعد از  گذشت 4 هفته از دوز اول تزریق خواهد شد.

وی اقدام در خصوص واکسیناسیون معلمان را برای بازگشایی مدارس لازم دانسته و افزود: این کار کافی نیست اما اولین قدم و مهم ترین قدم برای کم کردن موارد ابتلا و بستری است و دغدغه ها را کم می کند.ضمن اینکه در شهریور ماه واکسیناسیون رانندگان سرویس نیز انجام خواهد شد و بازگشایی مدارس حتی در صورت واکسیناسیون، حتما با اجبار استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی خواهد بود.

سهرابی خاطرنشان کرد: ما به دنبال آن هستیم که همه همکاران فرهنگی و همه افرادی که به نوعی با دانش‌آموز سروکار دارند واکسینه شوند، چرا که در هر شرایطی واکسن زدن بهتر از واکسن نزدن است اما در حال حاضر انجام واکسیناسیون اجباری نیست.

وی در پایان گفت: از مدیران و رؤسای ادارات شهرستانها و مناطق و معاونین تربیت بدنی و سلامت انتظار می رود تا طوری برنامه ریزی کنند که واکسیناسیون فرهنگیان تا پایان همین هفته انجام شود و همه همکاران اداری و آموزشی شاغل در مدارس دولتی و غیردولتی واکسینه شوند و دغدغه ای باقی نماند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه