English

حسن موحدیان:

شوراها جایگاه مهمی در میان مردم و قانون اساسی دارند

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: امیدواریم با حمایت مردم مشهد در ایجاد فضای مثبت زیست‌محیطی در شهر و مدیریت شفاف‌ حرکت کنیم.

شوراها جایگاه مهمی در میان مردم و قانون اساسی دارند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: بنا داریم شورای شهر محل تعاون و تعامل افراد، گروه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و گروه‌ها باشد نه محلی برای تقابل.

حسن موحدیان ، در آیین تحلیف ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد اظهار کرد: اینکه شوراها جایگاه مهمی در میان مردم و قانون اساسی دارد و اصل هفتم قانون اساسی  صراحت دارد که یکی از ارکان مهم تصمیم‌گیری شوراهست؛ هرچند به لحاظ تصمیم‌گیری، داوری‌ها و آرا وظایف خود را دارد. با این حال شورا از منظر قانون و حاکمیت در تراز سایر ارکان حکومتی قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین ادامه داد: مردم در انتخابات ۱۴۰۰ با وجود شرایط کرونایی و شیطنت رسانه‌های غربی حضور چشمگیری پای صندوق‌های رای داشتند و  این حضور پشتوانه و امانت بزرگی بر گردن ما می‌گذارد که ضمن امانت‌داری از آن باید تا پایان ماموریت خویش در جهت مطالبات مردم تلاش مضاعف کنیم.‌

وی ادامه داد: از برگزارکنندگان انتخابات و هیات نظارت بر انتخابات استان نیز تشکر می‌کنیم و‌ همچنین از عملکرد شورای پنجم و شهردار مشهد به رغم تمام فراز و نشیب‌ها و نقاط ضعف و قوت تقدیر می‌کنیم و شورای ششم نیز خالی از ضعف نخواهد بود اما آنچه که مهم است ارزیابی درست ما از مسائل است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: شورای ششم تماما براساس سلایق، علایق و جریان انقلابی انتخاب شد و این انتخاب به منزله تغییر و تحول در نظام مدیریت شهری است اما ما امانت‌دار تمام مردم مشهد با سلایق و علایق مختلف هستیم و آن‌چه که ملاک عملکرد ماست، حدود قانون، شرع و اخلاق است.

وی تاکید کرد: امیدواریم که سایه برخوردهای سلیقه‌ای و جناحی از عملکرد شورای ششم دور باشد. شاخص‌های ما در راه حرکت به جلو استفاده از افراد انقلابی، کارآمد، پاکدست و مردمی است و ما بنا داریم از تمام ظرفیت‌های حقیقی و حقوقی شهر در مدیریت شهری مشهد استفاده کنیم تا در چهار سال آینده از ما به عنوان شورای شهر یاد کنند نه شورای ششم.

 موحدیان اضافه کرد: ما به سمت مدیریت شهری یکپارچه و هماهنگ آن هم به وسیله با تعامل و به شکلی هماهنگ حرکت خواهیم کرد. هماهنگی با ولایت فقیه، نمایندگان مجلس و دولت از دیگر کارهای شورای ششم است و ایجاد رابطه دوسویه با مردم در جذب استفاده از طرح‌ها و ایده‌ها برای شناسایی و حل مشکلات جزو روحیات کاری ما در شورای ششم خواهد بود.

وی گفت: امیدواریم با حمایت مردم مشهد در ایجاد فضای مثبت زیست‌محیطی در شهر و مدیریت شفاف‌ حرکت کنیم و با ادامه هوشمندسازی، حذف امتیازات غیرقانونی از فرآیند امور شهری، تحقق وظایف معطل مانده در حوزه شهری، به خصوص در مناطق کم‌برخوردار، ارتقای خدمت‌رسانی در حوزه فرهنگی و اجتماعی و صیانت از فرهنگ رضوی و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی کارنامه قابل قبول و دفاعی بر جای بگذاریم و در این راستا یادمان خواهد بود که دچار کمیت‌زایی نشویم و مبنای موفقیت خود را به تعداد مصوبات نگذاریم.

وی بیان کرد: برای هر منطقه از شهر یک برنامه خاص و مربوط به خود را پیاده خواهیم کرد. ماموریت اصلی ما این است که چگونه مشکلات شهر را مدیریت کنیم؛ لازمه چنین اقدامی فضای آرام است و انتظار شهروندان از شورای ششم کاهش هزینه‌های غیرضرور و پرهیز از تشریفات، پرهیز از آغاز پروژه‌های تشریفاتی و فاقد توجیه اقتصادی و فنی، شفاف‌سازی عملکرد مالی و روشن بودن قراردادهای شهری و شفاف شدن فسادهای مالی و اداری اقتصادی در شهرداری که منابع شهرداری را می بلعد، است.

موحدیان بیان کرد: برای زیست‌بوم شهر با چالش‌های جدی مواجه هستیم و در مباحث ترافیک روان‌سازی آن و رویکرد انسان‌محور و همچنین تکمیل خط سه قطار شهری از موضوعات مد نظر شورای ششم است؛ هرچند که هر یک کیلومتر ساخت آن برابر ساخت چندین پل باشد.

رئیس جدید شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: توجه جدی به موضوع فرهنگ دینی در کلان شهر مشهد موضوع مهم دیگری است که در دستور کار شورا قرار دارد و بخش فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد قرار است به جای موازی‌کاری با دیگر دستگاه‌های فرهنگی به رویکرد تسهیل‌گری در مدیریت شهری و در حوزه فرهنگی و همچنین بسترسازی برای چنین فعالیت‌هایی بپردازد.

موحدیان در خاتمه گفت: در این مسیر حضور فعال تشکل‌های مردم‌نهاد به صورت داوطلبانه و خیریه، خصوصا در حوزه آسیب‌های اجتماعی، فعال‌تر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه