English

حمیدرضا اسلامی:

میزان اهدای خون در خراسان رضوی، ۳۴ درصد رشد داشته است

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی عنوان کرد: رشد میزان اهدای خون و افزایش حضور داوطلبان در پایگاه‌های خراسان رضوی به دنبال اقدامات ترویجی و فرهنگی با توجه به شرایط کرونایی و افت شدید ذخایر خونی حاصل شده است.

میزان اهدای خون در خراسان رضوی، ۳۴ درصد رشد داشته است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمیدرضا اسلامی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی اعلام کرد: میزان اهدای خون در خراسان رضوی از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴درصد افزایش یافته است.

حمیدرضا اسلامی در ادامه این خبر افزود: از ابتدای فروردین ماه امسال تا پایان تیرماه، ۴۳هزار و ۳۴۸داوطلب برای اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کرده اند که ۳۲هزار و ۸۴۳نفر از آنان شرایط اهداء را داشته اند و از آنان خونگیری به عمل آمده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی همچنین اظهار کرد: تعداد داوطلبان مراجعه کننده به پایگاه‌های اهدای خون در این مدت در استان خراسان رضوی نیز ۳۲درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: رشد میزان اهدای خون و افزایش حضور داوطلبان در پایگاه‌های خراسان رضوی به دنبال اقدامات ترویجی و فرهنگی با توجه به شرایط کرونایی و افت شدید ذخایر خونی حاصل شده است.

اسلامی افزود: برپایی پویش‌های مختلف پیرامون ترویج اهدای خون، دعوت از گروه‌های مختلف برای اهدای خون و دایر بودن برخی از پایگاه‌های اهدای خون مشهد در روز‌های تعطیل از اقدامات انجام شده در این راستا به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: تعداد اهداءکنندگان مستمر خون در استان خراسان رضوی که حداقل ۲ بار در سال خون خود را اهدا می‌کنند، ۵۶ درصد بوده که این تعداد در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی یافته است.

اسلامی در خاتمه یادآور شد: خراسان رضوی پس از تهران و شیراز سومین تولیدکننده خون در کشور است و هم‌اکنون ۱۳پایگاه و مرکز اهدای خون در استان خراسان رضوی دایر است که ۶ مرکز آن در مشهد، پنج پایگاه در شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، گناباد و قوچان و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستان‌های کاشمر و تربت‌جام مستقر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه