English

حمیدرضا اسلامی:

کاهش ذخایر خونی در خراسان رضوی

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی عنوان کرد: وضعیت بحرانی در تامین و ذخیره خون در خراسان رضوی در حالی است که مصرف خون در استان رو به افزایش گذاشته است.

کاهش ذخایر خونی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمیدرضا اسلامی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی اعلام کرد: ذخایر خونی در این استان همچنان رو به کاهش است و شرایط شکننده ای دارد.

دکتر حمیدرضا اسلامی در ادامه این خبر افزود: این کاهش ذخیره کنونی خون در خراسان رضوی در حد پاسخگویی به نیاز چند روز آتی است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی همچنین ادامه داد: این وضعیت بحرانی در تامین و ذخیره خون در خراسان رضوی در حالی است که مصرف خون در استان رو به افزایش گذاشته است.

اسلامی گفت: تعداد داوطلبان اهدای خون در این استان پارسال نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد کاهش داشت.

وی افزود: پارسال ۱۶۸ هزار نفر در خراسان رضوی داوطلب اهدای خون شدند در حالی این تعداد در سال قبل از آن ۱۸۶ هزار نفر بود نیاز به خون را امری همیشگی دانست و سن حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۵ سال با وزن حداقل ۵۰ کیلوگرم از شرایط لازم برای اهدای خون است.

اسلامی در خاتمه تصریح کرد: هر یک از شهروندان سالم با این شرایط می‌توانند خون خود را دستکم ۲ بار در سال اهدا کنند و خراسان رضوی پس از تهران و شیراز بزرگترین تولیدکننده خون در کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه