English

موج پنجم کرونا در استان البرز

معاون سیاسی استانداری البرزدرخصوص موج پنجم کرونا در البرز گفت: کرونا در البرز متاسفانه رو به افزایش است، در موج پنجم روز گذشته ۱۸ فوتی داشتیم و ۱۱۷۹ نفر جمع بستری‌ها است.

موج پنجم کرونا در استان البرز

به گزارش خبرگزاری موج البرز، معاون سیاسی استانداری البرز با اشاره به اینکه بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا ۶ شهر البرز قرمز کرونایی و طالقان نارنجی است، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: این رنگ بندی ها محدودیت هایی دارد که اعمال می شود.

نورمحمد فردی افزود: کارمندان کلیه دستگاه های دولتی موظفند ۳۰ درصد حضوری و ۷۰ درصد دور کار باشند، همچنین در دستگاه های ضروری و خدمات رسان ۵۰ درصد حضوری و بقیه دورکاری است، البته اجرای این مصوبات بر عهده مدیران دستگاه های دولتی است.

وی اظهار داشت: کرونا در البرز متاسفانه رو به افزایش است، در موج پنجم دیروز ۱۸ فوتی داشتیم و ۱۱۷۹ نفر جمع بستری ها است. تحلیل و مقایسه با اول تیر نشان می هد آن زمان ۵۰۴ بستری داشتیم و فوتی ها ۶ نفر بود اما بعدها به ۲۶ نفر هم رسید.

فردی با اشاره به اینکه مردم باید پروتکل ها، شیوه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از سفر بپرهیزند، تصریح کرد:  ۲۴ مرکز واکسیناسیون پیش بینی شده که ۲ مرکز خودرویی است و در دانشگاه آزاد و خوارزمی جانمایی شده است، در سایر مراکز هم به افراد اطلاع رسانی می شود.

وی گفت: امکانات ما محدود است، ۳ هزار تخت بیمارستانی در البرز داریم که ۱۰۰۰ مورد خصوصی و مابقی دولتی است، همچنین ۱۱۷۹ نفر در حال حاضر بستری شده و تخت های کرونایی پر است، بیمارستان شهید رجایی ویژه بیماران قلبی، کمالی زنان و مدنی مصدومین است و تقسیم بندی هایی دارند.

فردی افزود: همراهی مردم و رعایت شیوه های بهداشتی مورد تاکید است و به دنبال این هستیم که ۵ مرکز به مراکز تجمیعی واکسن اضافه شود، چند مرکز هم توسط آموزش و پرورش البرز پیش بینی شده و تا کنون ۱۴۷۵ معلم واکسینه شده اند.

وی اظهار داشت: تمام امکانات بسیج است اما همراهی مردم مورد تاکید خواهد بود، منع تردد شبانه از ۲۲ شب الی ۳ بامداد تداوم دارد و شهروندان به وسیله مامور فیزیکی و دوربین جریمه می شوند. متاسفانه موج پنجم حساسیت دارد و رو به افزایش است.

معاون سیاسی استانداری البرز در خاتمه با اشاره به اینکه وضعیت کرونا با تعامل بین مردم و دستگاه ها مدیریت می شود، خاطر نشان داشت: شرایط شکننده است، محیط های سربسته حق باز کردن واحدهای صنفی را ندارند و توسط اصناف و صمت باید با آنها برخورد شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی