English

استاندار هرمزگان :

مردم با عادی انگاری بسیاری از پروتکل هارا به فراموشی سپرده اند

استاندار هرمزگان گفت: بیشترین تعداد مبتلایان بستری در بیمارستانهای استان مربوط به هفته اول خرداد ۱۴۰۰ بوده است که نشان می دهد مردم با عادی انگاری بسیاری از پروتکل هارا به فراموشی سپرده اند.

مردم با عادی انگاری بسیاری از پروتکل هارا به فراموشی سپرده اند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان دقایقی پیش در جلسه ستاد استانی کرونا گفت: روند بستری ها و فوتی های ناشی از بیماری کرونا در هرمزگان نگران کننده است. 

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد که تعداد مراجعین به مراکز درمانی بشدت در حال افزایش هست و کادر درمانی هم روبه خستگی و فرسایش هستند .

استاندار هرمزگان گفت: شاهد رعایت کمتر پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان هستیم و دورهمی های خانوادگی هم این روزها برشدت وخامت اوضاع افزوده است که انتظار می رود مردم برای سلامت خودشان هم که شده نسبت به رعایت موارد گفته شده دفت بیشتری به خرج دهند.

همتی با اشاره به تعطیلات پیش رو خرداد ماه هم تصریح کرد: در خصوص منع تردد در ایام تعطیلات خرداد ماه منتظر مصوب قانونی از ستاد ملی کرونا هستیم و قطعا برای این ایام با توجه به سفرخیز بودن ایام و آمادگی مسافران از استان های همسایه منع تردد و محدودیت های بیشتری در نظرمی گیریم.

مقام عالی استان هرمزگان دراین نشست گفت: از ۱۸تیرماه سال گذشته (اوج گیری اول کرونا در هرمزگان) تاکنون، بیشترین تعداد مبتلایان بستری در بیمارستانهای استان مربوط به هفته اول خرداد ۱۴۰۰ بوده است که نشان می دهد مردم با عادی انگاری بسیاری از پروتکل هارا به فراموشی سپرده اند.

همتی درادامه با اشاره به در پیش داشتن انتخابات به عنوان رویدادی مهم وسیاسی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم انتخابات را به آرامی و بدور از هر گونه تنش بیماری و سرایت کرونا برگزار کنیم محدودیت های تردد را بیشتر کرده و از هم استانی ها همدرخواست داریم برای سلامتی خود و عزیزانشان هم که شده نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی دقت بیشتری نمایند.

وی گفت: در حال حاضر و براساس آمارهای دو روز گذشته شهرهای  بندرعباس، جاسک، خمیر، رودان، قشم و میناب (هرمزگان) در وضعیت قرمز قرار دارند و در بعضی شهرستان‌های قرمز سویه‌های کرونای هندی و آفریقای جنوبی در حال انتشار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه