English

پروژه ترتیل تند قرآن در اصفهان رونمایی شد

پروژه قرآنی «آوای معرفت» ترتیل تند قرآن در اصفهان رونمایی شد.

پروژه ترتیل تند قرآن در اصفهان رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  موج اصفهان، استاد حوزه علمیه قم در آیین رونمایی از ترتیل خوانی قرآن کریم به روش تندخوانی «آوای معرفت» اظهار کرد:  امروز مادردنیایی زندگی می کنیم که از گذشته تا آینده کتاب هایی نگاشته شده است ولی چرا ما باید به این میزان به قرآن تمسک داشته باشیم.

آیت الله علی نظری منفرد با بیان اینکه در عالم  کتابهای صحیح و غلط وجود دارد ولی علت اینکه ما باید فقط به قرآن اقبال کنیم این است که اولا هیچ باطل و غلطی دراین کتاب نیست و به تعبیر قرآن کریم این کتاب ریب فیه است، تصریح کرد: دایره صحت برخی از کتاب های صحیح دیگر چون کتاب های ریاضی  و آمار و.. فقط مختص دنیا است ولی دایره صحت  قرآن کریم هر دو دنیا بوده و این کتاب از خداوند به معصوم و از معصوم به  ما نازل شده است.

وی عنوان کرد: رسول اکرم(ص) در توصیف قرآن کریم می فرماید« قرآن کریم چراغ فروزانی است که هیچگاه خاموش نمی شود و دریایی است که کسی به پایان و عمقش نمی رسد، » همچنین در روایات آمده است قرآن کریم چون خورشید و ماه است.

این استاد حوزه ابراز کرد: بنابراین پاسخ به این سوال که چرا ما فقط باید به قراآ کریم مراجعه کنیم، این است که قرآن کریم کتاب هدایت بشر بوده و این هدایت شامل هر دو دنیا می شود.

آیت الله نظری منفرد با اشاره به روایت ثقلین از رسول الله گفت: امروز عده ای در دنیا شعار کتاب الله حسبنا می دهند، درحالی که خداوند در سوره مبارک نحل آیه 44 می فرماید ما این ذکر را نازل کردیم اما این ذکر(قران کریم)بیان کننده می خواهد، که رسول مکرم اسلام در طول حیات خود این رسالت خطیر را انجام دادند.

وی  گفت: ولی پیامبر اکرم(ص)  برا ی همه مردم بیان نکردند، لذا جانشنین برای خود تعیین نمودند که مصداق بارز آن عید غدیر خم است.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: نعمت ولایت را اجر بنهیم، ماباید این نعمت ولایت را به فرزندان خود انتقال دهیم تا اهل شوند،هیچ امانتی بالاتر از ولایت نیست که به ما سپرده شده است.

به گزارش موج، آئین رونمایی از آوای معرفت، ترتیل تند قرآن امروز با حضور مهدی قره شیخلو رئیس مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان رونمایی شد.

رونمایی در اصفهان

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه