English

محمدرضا قوسیان مقدم:

تخریب ۵۴۰۰ سازه و بنای غیرمجاز در استان خراسان رضوی در مدت یکسال

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به رغبت مالکان اراضی نسبت به سرمایه گذاری، برخی از بنگاه‌های خرید و فروش املاک اقدام به قطعه بندی اراضی کشاورزی خارج از محدوده شهری و روستایی کرده اند که با این افراد نیز مطابق قانون برخورد خواهد شد.

تخریب ۵۴۰۰ سازه و بنای غیرمجاز در استان خراسان رضوی در مدت یکسال

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدرضا قوسیان مقدم مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۰۰ سازه و بنای غیرمجاز در شهرستان‌های این استان تخریب شده است.

محمدرضا قوسیان مقدم امروز در بازدید از بنا‌های ساخته شده غیرمجاز شهرستان تایباد اضافه کرد: از امروز صدور مجوز انشعاب برق و آب برای اراضی کشاورزی خارج از محدوده شهری و روستایی در سراسر استان، ممنوع است.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی همچنین اظهار کرد: پارسال هم به منظور برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز، بیش از ۴۸۰۰ بنا و سازه غیرمجاز در سطح استان توسط سازمان جهاد کشاورزی استان تخریب شد.

قوسیان مقدم با ابراز تاسف از بی توجهی عده‌ای به اخطارها، از شهروندان خواست در خرید اراضی بویژه در حاشیه شهرها، دقت و از مراجع ذیصلاح استعلام لازم را اخذ کنند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این تعداد تخریب انجام شده در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون تغییر کاربری اراضی کشاورزی انجام گرفت.

وی با بیان اینکه این ساخت و سازهای غیرمجاز  در خراسان رضوی پس از گشت و رصد به همراه دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان امور اراضی جهاد کشاورزی هر شهرستان شناسایی شده است، افزود: با همکاری دستگاه‌های قضایی، شورای حفظ حقوق بیت المال، مراجع انتظامی و بسیج تمامی امکانات، از یک تغییر کاربری وسیع جلوگیری شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر چهار شهرستان مشهد، طرقبه - شاندیز، چناران و نیشابور به لحاظ ساخت و ساز‌های غیرمجاز در وضعیت قرمز قرار دارند و سایر شهرستان‌های استان خراسان رضوی در وضعیت‌های سبز و سفید رتبه بندی می‌شوند.

قوسیان در ادامه افزود: طی۱۰ سال گذشته ۵۲ هزار بنای غیرمجاز در سطح استان شناسایی شده که هم اکنون ۲۰ هزار بنا از این تعداد با تخریب سازه و بنای غیرمجاز ، به حالت اول خود بازگشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیشترین ساخت و ساز‌های غیر قانونی در غرب شهرستان مشهد انجام می‌گیرد؛ هر چند در سال‌های گذشته رشد ساخت و ساز در شهر مشهد به ویژه در اراضی شهرستان طرقبه شاندیز از حالت صعودی به نزولی تبدیل شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: هم اکنون ۹۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان مشهد تحت مدیریت جهاد کشاورزی است و جزء اراضی کشاورزی محسوب می‌شود.

قوسیان در خاتمه متذکر شد: با توجه به رغبت مالکان اراضی نسبت به سرمایه گذاری، برخی از بنگاه‌های خرید و فروش املاک اقدام به قطعه بندی اراضی کشاورزی خارج از محدوده شهری و روستایی کرده اند که در صورت شناسایی با این افراد نیز مطابق قانون برخورد خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی