English

به گزارش اداره کل هواشناسی هرمزگان؛

دریای عمان و تنگه هرمز مواج است/ باش سنگین در ارتفاعات هرمزگان

بنابر داده های اداره کل هواشناسی هرمزگان، طی امروز بارش های سنگین در ارتفاعات استان دور از انتظار نیست و همچنین با وزش باد جنوب شرقی، دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

دریای عمان و تنگه هرمز مواج است/ باش سنگین در ارتفاعات هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، امروز (2 مرداد ماه) با تقویت سامانه فصلی در ارتفاعات استان رگبار باران و رعد و برق و تند باد لحظه‌ای به وقوع می‌پیوندد.

گفتنی است؛ در ساعاتی از امروز بارش نسبتاً سنگین باران همراه با تگرگ در ارتفاعات بویژه مناطق شمالی پیش بینی می‌شود لذا با توجه به امکان وقوع سیلاب توصیه می شود شهروندان این مناطق از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی و صعود به مناطق مرتفع خودداری کنند.

به گزارش موج، در سایر مناطق استان که شرایط بارشی مهیا نیست در ساعات بعدازظهر افزایش ابر همراه با افزایش لحظه‌ای سرعت باد و وقوع گردوخاک مورد انتظار است.

طبق پیش بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان، امروز دریای عمان با وزش باد جنوب شرقی متلاطم می‌شود و از بعدازظهر در مناطق دریایی تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس نیز با توجه به افزایش ابرناکی، افزایش لحظه‌ای سرعت باد و متلاطم بودن دریا پیش بینی می‌شود که توصیه می شود شناور‌های سبک بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب با توجه به احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت باد از تردد دریایی خودداری کنند.

شایان ذکر است؛ از لحاظ دمایی در غالب نقاط استان از روز دوشنبه افزایش ۲ تا ۴ درجه‌ای مورد انتظار است و از فردا هم سامانه فصلی در استان تضعیف و شرایط نسبتاً پایداری در استان حاکم خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه