English

نادر فلاحی:

۱۷ پروژه مرمت و احیای بافت در استان اردبیل اجرا شد

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: امسال 17 پروژه مرمت و احیای بافت‌ ها و محوطه‌ های تاریخی در استان اردبیل اجرا شد.

17 پروژه مرمت و احیای بافت در استان اردبیل اجرا شد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی ، مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: در سه‌ماهه نخست امسال ۱۷ پروژه مرمت و احیای بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی در استان اردبیل اجرا شد.

وی خاک برداری و پی‌سازی قبرستان اودولو، خاک‌برداری، تسطیح، تکمیل دیوار سنگی و بتون درپوش، آجرکاری پله‌ها، حفر چاه‌های جذبی جمعه مسجد و تکمیل دیوارنمای شمالی، ساخت پنجره چوبی خانه رئیسی را از جمله طرح‌ها در این حوزه عنوان کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: مرمت دیوارهای پیرامون و حفاظت اضطراری خانه وکیل، حمام سولا، پایگاه‌های شیخ صفی‌الدین اردبیلی، مرمت درب و پنجره های چوبی و اورسی مسجد میرزا علی اکبر و خاک‌برداری و اجرای کامل پی (فونداسیون) شهرک صنایع‌دستی از دیگر اقدامات در این بخش بوده است.

فلاحی مرمت طاق و گنبد در بخش‌های مختلف بازار در این مدت خبر  داد و گفت: در مدرسه پورسینا تکمیل عملیات مرمتی، تخته‌بندی سقف، اتمام آجرفرش کف، اصلاح و تکمیل نمای بیرونی مدرسه، اجرای فاز دوم تاسیسات الکترونیکی، مرمت و نصب درب و پنجره‌های چوبی اجر شد.

وی ادامه داد: آجرچینی و کرسی‌چینی موزه مشکین‌شهر، نصب درب و پنجره های چوبی و فلزی(هم در بخش بقعه و هم بخش تجاری) بقعه شیح حیدر مشگین‌شهر، پایگاه‌های کنزق و  پایگاه‌های شهریری نیز از دیگر محوطه‌ها و بناهای تاریخی است که اقدامات مرمتی در آنها انجام شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه