English

نادر فلاحی:

غارهای دستکند بینه لر به بخش خصوصی واگذار می شود

مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: غارهای دستکند بینه ‌لر در شهرستان مشگین ‌شهر به بخش خصوصی واگذار می ‌شود.

غارهای دستکند بینه لر به بخش خصوصی واگذار می شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی ، مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: غارهای دست‌کند مجموعه باستانی بینه‌لر در مشگین‌شهر که محل استقرار اولیه انسان‌ها بوده هدفگذاری شده تا به بخش خصوصی واگذار شود.

وی هدف از واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی را معرفی هر چه بیشتر و بهتر این غارها دانست و بیان کرد: در کنار این اقدام، فراهم‌سازی زمینه برای رونق بازدید از این غارها از جمله اهداف این واگذاری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: این غارها به صورت به‌هم پیوسته بوده و در برخی بخش‌ها به صورت دوطبقه و سه‌طبقه هستند که در گذر زمان تخریب شده که احیا و فراهم‌سازی زمینه برای معرفی و بازدید از این مجموعه از جمله برنامه‌هاست.

فلاحی غارهای بیله‌لر را یکی از مهمترین آثار باستانی استان و از جاذبه‌های مهم تاریخی شهرستان مشگین‌شهر عنوان کرد و افزود: تلاش و جدیت بر این است تا این شاهکارهای معماری و پناهگاه‌های دستکند بشری مربوط به استقرار انسان‌های اولیه، به نحوی شایسته معرفی شود.

وی عنوان کرد: واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی گامی مهم در راستای ایجاد رونق در غارهای تاریخی بینه‌لر و جذب گردشگران به این منطقه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه