English

تزریق یک هزار و ۳۳ دوز واکسن کووبرکت

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم گفت: بر اساس آخرین رنگ‌بندی عمومی کشور که تا تاریخ ۱۴ تیرماه منتشر شده، ۱۴۳ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهرستان نارنجی و ۱۱۹ شهرستان نیز در شرایط زردرنگ هستند.

تزریق یک هزار و ۳۳ دوز واکسن کووبرکت

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمدتقی سلطانی با بیان این‌که شهرستان آبی در سطح کشور نداریم، افزود: استان قم نیز در محاصره شهرستان‌های قرمز قرار گرفته‌است.

وی با اشاره به این‌که وضعیت این روند، اوج بیماری را نشان می‌دهد، اضافه کرد: میانگین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کل کشور به ۶۸ درصد رسیده است، در استان قم نیز همین وضعیت را شاهد هستیم و لازم است فکر اساسی شود.

وی تصریح کرد: روند بستری‌های ناشی از ابتلا به کرونا افزایشی و موارد مثبت نیز به‌صورت صعودی در حال افزایش است؛ در استان قم میزان بستری‌های جدید به ۳۷۶ مورد افزایش یافته است.

به گفته سلطانی، تعداد مراجعان با علائم مشکوک به کرونا در مراکز منتخب رشد چشم‌گیری داشته و به یک هزار و ۵۵۰ مورد در هفته افزایش و تعداد بیماران شناسایی شده از ۷۵۴ مورد منتهی به ۱۱ تیرماه به یک هزا رو ۲۲۹ نفر در هفته جاری افزایش یافته‌است.

وی گفت: تاکنون دوز اول واکسن کرونا به ۴۴ هزار و ۸۹۹ نفر و دوز دوم این واکسن به ۲۵ هزار و ۶۱۸ نفر تزریق شده‌است و در مجموع ۷۰ هزار و ۵۱۷ دوز واکسن کرونا دراستان قم تزریق که از این تعداد، یک هزار و ۳۳ دوز، واکسن کووبرکت ایرانی بوده‌است.

وی خاطرنشان کرد: کمتر از پنج درصد کسانی که نوبت دوم واکسیناسیونشان فرارسیده، به مراکز منتخب مراجعه نکرده‌اند.

کارشناس مرکز بهداشت قم با اشاره به این‌که واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ سال به بالا از روز گذشته آغاز شده است، افزود: برخی گروه‌ها ترس از واکسن را در بین مردم رواج دادند و همچنان این مساله در فضای مجازی در حال انتشار است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه