English

پیش بینی مرگ ۴۷ بیمار کرونایی در هر هفته

رییس مرکز بهداشت قم خاطرنشان کرد: نشانه‌های پیک چهارم کرونا در استان قم کاملا نمایان است و شیب ابتلا به کووید۱۹ با حالت آسانسوری در حال رشد است.

پیش بینی مرگ ۴۷ بیمار کرونایی در هر هفته

به گزارش خبرگزاری موج قم، سیامک محبی گفت: هم اکنون قم از نظر ابتلا به کرونا در رتبه بیست و ششم و از نظر فوتی نیز همچنان وضعیت مطلوب تری نسبت به بسیاری از استانها دارد.

به گفته وی، عادی انگاری روزهای پایانی سال، مسافرت های نوروزی، بازدیدها و شب نشینی های خانوادگی مهمترین عامل وارد شدن این استان به شیب جدید کرونا است.

محبی خاطرنشان کرد: در هفته اول فروردین ماه حدود ۵ هزار ۹۰۰ تست کرونا در قم انجام گرفته است که هزار و ۵۰ مورد از آنها مثبت بوده است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی قم افزود: با روند کنونی ابتلا به کرونا و تجربه سه پیک گذشته پیش بینی می شود طی هفته های آینده دست کم هر هفته ۴۷ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در این استان جان خود را از دست بدهند.

وی اظهار داشت: در طرح شهید سلیمانی که امروز آخرین روز اجرای آن در استان قم است در مجموع ۵۰ هزار و ۸۹۹ تست کرونا گرفته شده که بیش از ۵ هزار بیمار مبتلا به کرونا در قالب آن شناسایی شده است.

رییس مرکز بهداشت قم تصریح کرد: با وجود پایان زمانبندی اجرای طرح شهید سلیمانی در قم اما باید فعالیت این طرح در قالب های جدیدی همچنان ادامه یابد.

به باور محبی، با وجود گذشت ۱۳ ماه از شیوع کرونا در قم اما هنوز همکاری و تعامل بسیاری از اصناف و اتحادیه ها با ستاد مبارزه با کرونا مطلوب نیست و فعالیت های آنها تناسبی با شرایط کرونایی قم ندارد.

وی افزود: میزان استفاده از ماسک وضعیت مناسبی ندارد و حدود ۶۷ درصد از مردم بدون استفاده از ماسک از خدمات صنفی، دولتی وغیره بهره مند می شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه