English

مدیرکل گمرک کرمانشاه:

سهم کرمانشاه از صادرات به عراق نسبت به کشورهای دیگر ناچیز است

مدیر کل گمرک کرمانشاه گفت:متاسفانه کشورهای دیگر علی رغم داشتن مرز محدود باکشور عراق، توانسته اند بهترین استفاده را از بازار عراق ببرند، موقعیتی استثنایی برای استان ما وجود دارد و ما کمترین بهره را از آن می بریم.

سهم کرمانشاه از صادرات به عراق نسبت به کشورهای دیگر ناچیز است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، بختیار رحمانی پور مدیر کل گمرک کرمانشاه در نشست فعالان اقتصادی گفت:  استان کرمانشاه جدا از مرزی بودن و با توجه به تعدد مرز با کشور عراق فرصت خوبی را دارد که می‌تواند از ظرفیت‌ها ی موجود استفاده کند و واقع امر این است که ظرفیت های این منطقه مناسب هستند و همه باید کمک کنند تا بتوانیم از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کنیم. 

وی گفت: متاسفانه کشورهای دیگر علیرغم داشتن مرز کم با کشور عراق  توانسته اند بهترین استفاده را از بازار عراق ببرند، مثلاً کشور ترکیه علیرغم این که فقط یک مرز با کشور عراق دارد  اما از طریق مرز ایران نیز به عراق کالا صادر می کند و به طور مثال روزی 70 ال 80  کامیون ترکیه ای از طریق مرز بازرگان وارد ایران شده و از مرز باشماق وارد کشور عراق می‌شوند. 

وی افزود: عراق یک بازار بسیار مناسب و قوی است که متاسفانه ما نتوانستیم این بازار را  تا الان حفظ کنیم و علیرغم تعداد مرزها واشتراکات فرهنگی که  با کشور عراق داریم اما صادرات ما نسبت به کشورهای دیگر ناچیز بوده است. 

رحمانی پور بیان داشت: بخش خصوصی و بخش دولتی باید در زمینه زیرساخت ها کمک کند تابتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و متاسفانه تا الان که بنده حدود ۲۶ سال با این مرزها آشنایی دارم هنوز نتوانستیم به نوه احسن از این ظرفیت ها استفاده کنیم. 

 مدیر کل گمرک کرمانشاه افزود: در بحث زیرساخت ها با مشکل مواجه هستیم و وظیفه سازمان های متولی علی‌الخصوص سازمان راهداری  در مرزهای رسمی این است که زیرساخت های لازم را فراهم کند، اما متاسفانه نتوانستیم سازمان متولی را در استان مجبور به انجام تغییر در زیرساخت‌ها کنیم. گمرک  وظیفه ای در بحث تهیه زیرساخت ها ندارد و وظیفه ی اصلی  این سازمان  تسهیل گری در بحث تشریفات گمرکی و نظارت بر ورود و خروج کالا می باشد. 

وی ادامه داد: گمرک به ناچار با توجه به وضعیتی که در مرز پرویزخان بود از اعتبارات خود این سازمان که می توانست در جاهای دیگر هزینه کند، بحث زیرساخت ها را تقبل کرد اما مشکلات کماکان وجود دارند و در بحث نگهداری نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه