English

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهشهر خبر داد:

کشت بدون آب برنج در بهشهر

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر گفت: امسال 28 هکتار اراضی این شهرستان به بصورت خشکه کاری به کشت برنج اختصاص یافت.

کشت بدون آب برنج در بهشهر

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، غلامرضا قنبری با اشاره به محدودیت منابع آبی و لزوم ترویج شیوه هایی از کشت و آبیاری که میزان مصرف آب را کاهش دهد، اظهار داشت: کشت مستقیم برنج به روش خشکه کاری یعنی کاشت مستقیم برنج از طریق کاشت بذر در عمق 2 تا 2 سانتیمتری در بستر خاک یکی از این روش ها است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب، امسال 28 هکتار اراضی شهرستان بهشهر به صورت خشکه کاری به کشت برنج اختصاص یافت که بیشترین سطح کشت آن به مساحت 15 هکتار در اراضی روستای حسین آباد دهستان میانکاله است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر تصریح کرد: در این روش از سه نوع آبیاری استفاده شد که بهترین آنها قطره ای و استفاده از نوار تیپ است که کاهش 70 تا 80 درصدی مصرف آب را به همراه داشته است.

وی افزود: علاوه بر این، از دو روش جوی آب و بارانی نیز می توان استفاده کرد که از نظر میزان مصرف آب این دو روش با یکدیگر برابری می کنند و موجب کاهش 50 تا 60 درصدی مصرف آب می شوند.

قنبری با اشاره به اینکه کشت برنج به روش خشکه کاری یکی از راه های غلبه بر کم آبی است، گفت: مزایای دیگر این روش، کاهش مصرف انرژی و حفظ سلامت کشاورزان، کاهش هزینه کارگری، افزایش بهره وری در استفاده از نهاده ها، حفظ خاک، یکنواختی در سبز شدن مزرعه و رسیدن یکنواخت محصول و امکان استفاده آسان تر از کمباین برای برداشت، جلوگیری از هدر رفتن کود و افزایش اکسیژن خاک است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه