English

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

نشاء مکانیزه حدود ۱۳۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 130 ‌هزار هکتار از شالیزارهای مازندران به صورت مکانیزه کشت شود.

نشاء مکانیزه حدود 130 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مجید بهادری با اشاره اجرای نخستین نشاء مکانیزه برنج کشور که از امروز در شهرستان محمودآباد آغاز شد، اظهار داشت: این آیین در سطح 3 هکتار با حضور مسؤولان استانی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: استان مازندران با 40 درصد سطح زیرکشت و 44 درصد تولید برنج رتبه نخست را در کشور داراست و همین امر سبب شده نقش مهمی را در تأمین نیازهای تغذیه‌ای و امنیت غذایی ایفا کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: سال گذشته یک میلیون و 539 هزار و 744 تن شلتوک در استان مازندران تولید شد که این امر با استفاده از خدمات فنی در مسیر کشاورزی دانش‌محور به دست آمده است.

بهادری بیان کرد: توصیه کشت مکانیزه، مبارزه با عوامل خسارت زا، استفاده از بذور اصلاح شده و مدیریت تغذیه از مهمترین موضوعات قابل اجرا برای دستیابی به عملکرد کمی و کیفی مناسب بوده است که در سال جهش تولید به آن دست پیدا کردیم و امسال هم استمرار جهش و تقویت، حمایت و رفع موانع تولید منجر به رونق بیشتر فعالیت‌ها و شکوفایی کشاورزی خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال 215 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران به کشت برنج اختصاص خواهد یافت، گفت: تاکنون 193 هزار و 500 هکتار از شالیزارها معادل 90 درصد شخم و شیار اولیه، 182 هزار و 750 هکتار معادل 85 درصد احداث خزانه، 146 هزار و 200 هکتار معادل 80 درصد بذرپاشی انجام شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران عنوان کرد: تاکنون 95 هزار و 30 هکتار معادل 65 درصد شالیزارهای مازندران به صورت سنتی بذرپاشی و 51 هزار و 170 هکتار معادل 35 درصد به صورت مکانیزه خزانه‌گیری بذر شده است.

وی با اشاره به اینکه 262 تن بذر اصلاح شده ارقام محلی بین کشاورزان متقاضی توزیع شده است، ادامه داد: 971 تن بذر اصلاح شده ارقام پرمحصول در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

بهادری یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود امسال 120 تا 130 ‌هزار هکتار از شالیزارهای مازندران به صورت مکانیزه کشت شود.

وی از پیش‌بینی سطح زیرکشت برنج پرمحصول در سال جاری به 66 هزار هکتار خبر داد و افزود: سال گذشته سطح زیرکشت برنج ارقام پر محصول در استان 46 هزار و 700 هکتار بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی