English

موج گزارش می‌دهد؛

اعتراض به تصمیمات مدیران پارک علم و فناوری هرمزگان

گروهی از فناوران پارک علم و فناوری هرمزگان نسبت به برخی از تصمیمات مدیران این پارک نامه‌ای اعتراضی تنظیم کرده‌اند که این نامه نیز با بی‌مهری مواجه شده است.

اعتراض به تصمیمات مدیران پارک علم و فناوری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، پارک‌های علم و فناوری در سراسر دنیا با هدف توسعه فناوری و کسب وکارهای دانش محور تشکیل شده‌اند و با توجه به وضعیت محیطی و سیاست‌گذاری‌های کلان در سطح داخلی و خارجی پارک، چشم‌اندازها و مأموریت‌های متفاوتی را دنبال می‌کنند، پارک علم و فناوری هرمزگان نیز بالغ‌بر 10 سال است که با هدف افزایش سطح دانش و فناوری راه‌اندازی شده است.

اما این روزها برخی از فناوران پارک علم و فناوری هرمزگان از نحوه خدمات‌دهی و پاسخگویی مسئولان نارضایتی هستند و به گفته یکی از این مراجعه‌کنندگان زمانی که از متولیان پارک برای پیگیری مطالبه‌شان و دریافت پاسخ به درخواستشان ناامید شدند، دست به دامان رسانه‌های استان شدند و از اصحاب رسانه درخواست کمک کردند.

*حذف افراد لایق

یکی از این معترضان به عملکرد پارک علم فناوری هرمزگان در این رابطه به خبرنگار موج گفت: اساسی‌ترین ایرادی که در این مدت اخیر بر پارک علم و فناوری استان وارد است این مسئله است که نیروهای لایق را بنا بر دلایلی که هیچ‌گاه ذکر نشد، از خدمت‌رسانی کنار گذاشتند.

وی تشریح کرد: در یک سال گذشته مرکز نوآوری پارک علم و فناوری هرمزگان در دست یکی از نخبه‌های استان به نام «علیرضا پودات» بوده است که فردی بسیار لایق برای این سمت بود و از سوابق وی می‌توان به ثبت پنج اختراع و چندین سال فعالیت در صنایع بزرگ استان مانند فولاد هرمزگان اشاره کرد.

*عاقبت خدمت رایگان

وی ادامه داد: مهندس پودات در یک سال خدمت خود به‌صورت رایگان زمان و تجربیات خود را در اختیار علاقه‌مندان عرصه فناوری استان قرار می‌داد و تنها هدف رشد هرمزگان را سرلوحه کار خود قرار داده بود و در ازای خدمات و همکاری خود هیچ‌گونه دریافتی از پارک نداشته است و تنها حق مشاوره به‌عنوان منتور را دریافت می‌کرد که این مبلغ در طول یک سال حتی به پنج میلیون نیز نمی‌رسید.

این فعال عرصه فناوری گفت: اکثر قریب به‌اتفاق افرادی که با وی در ارتباط بودند از ایشان رضایت داشتند زیرا که نحوه درست مدیریت و دانش فنی او باعث ایجاد خروجی‌های بسیار خوبی برای پارک شده بود و می‌توان گفت تمام اشخاصی که به این مرکز مراجعه کرده‌اند از تجربیات پودات بهره‌مند شده‌اند.

*تنظیم نامه اعتراضی

وی اضافه کرد: اما متأسفانه برخلاف انتظار، پارک علم و فناوری استان در سال جدید به هر دلیلی نخواست با مهندس پودات همکاری داشته باشد، از آنجایی‌که همه افراد حاضر در این بخش از خدمات وی رضایت کامل داشتند، به نمایندگی از این جمع نامه‌ای تنظیم شد و به امضای تمامی نوآوران در دسترس رسید.

وی ادامه داد: متن نامه به این صورت بود که از اقدامات و عملکرد مهندس علیرضا پودات ابزار رضایت و خرسندی شده بود و از مسئولان پارک خواسته بودیم در صورت امکان همکاری خود را با ایشان ادامه دهند و در غیر این صورت و رد این خواسته در این زمینه شفاف‌سازی صورت گیرد.

پارک علم و فناوری هرمزگان

*بی‌جوابی نامه اعتراضی

این معترض گفت: متأسفانه این نامه نیز مانند سایر نامه‌هایی که به ریاست پارک علم و فناوری هرمزگان جناب آقای فتا ارسال می‌شود بی‌جواب ماند و تا این زمان پاسخی دراین‌باره دریافت نکرده‌ایم، تنها راه باقی مانده برای اینکه بتوانیم مسئولان را نسبت به این موضوع و موضوعات دیگری که در پارک علم فناوری رخ داده است، پاسخگو کنیم، تقاضای کمک از اصحاب رسانه بود.

وی در پایان گفت: امیدواریم این بار صدای ما به گوش مسئولان برسد تا در مسیر جوانانی که هدفی جز رشد و توسعه برای هرمزگان و کشور در سر ندارد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند، سنگ‌اندازی نکنند و به‌عنوان یک ارگان دولتی که موظف به پاسخگویی به ارباب‌رجوع هستند، در مقام خدمت‌گزار و پاسخگو ظاهر شوند.

شایان ذکر است؛ پارک علم و فناوری سازمانی است که به‌وسیله متخصصان حرفه‌ای اداره می‌شود و هدف اصلی آن افزایش ثروت جامعه از طریق تشویق و ارتقاء فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت در میان شرکت‌ها و مؤسساتی است که متکی بر علم و دانش در محیط پارک فعالیت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه