English

۱۳۰ میلیارد تومان برای جمع‌آوری پسماند و نظافت شهری قم هزینه شده است

معاون شهرداری قم از هزینه ۱۳۰ میلیارد تومانی برای جمع‌آوری پسماند و نظافت شهری قم خبرداد.

۱۳۰ میلیارد تومان برای جمع‌آوری پسماند و نظافت شهری قم هزینه شده است

به گزارش خبرگزاری موج قم، سیدامیر سامع با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه پسماند در شهر قم اظهار داشت: شهر قم به نسبت جمعیت و وسعت شهر جزء شهرهایی می‌باشد که با بهره‌وری خوب، موضوع جمع‌آوری پسماند و نظافت شهری آن انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: به‌طورقطع هرچه مردم کمک کرده و پسماند کمتری تولید شود و به روش مناسب و تعریف‌شده در اختیار شهرداری قرار گیرد، می‌توانیم عملکرد موفقی در کاهش هزینه‌های پسماند داشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با انتقاد از برخی از مردم و کسبه تصریح کرد: متأسفانه برخی مردم و تعدادی از کسبه به‌موقع زباله‌ها را بیرون نمی‌گذارند و یا در خیابان می‌ریزند که این موضوع سبب افزایش هزینه‌های شهری، آلودگی و … می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در سال ۹۵ بیش از ۳۵ درصد جمع‌آوری پسماند خارج از نوبت و دوباره‌کاری داشتیم که با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی صورت گرفته امروز به ۱۰ درصد کاهش‌یافته است یادآور شد: اگر پسماند خارج از نوبت بیرون گذاشته نشود خودروهای پسماند کمتری اعزام می‌شود و این موضوع در کاهش هزینه‌ها بسیار مؤثر است.

سامع ادامه داد: اگر مردم رعایت کرده و صرفاً پسماندهای تر که شامل پسماند آشپزخانه بوده را به ما تحویل دهند و بقیه موارد مثل تیغ، لامپ کم‌مصرف، باطری و … که جز پسماند ویژه و خطرناک هستند را در کیسه جدا بریزند، این موضوع نیز شهرداری را در تفکیک پسماندها و تولید کود عالی کمک می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه روزانه از ۳۰۰ تن پسماند تر حدود ۱۰۰ تن کود تولید و به کشاورزان و… ارائه می‌شود گفت: اگر مردم از قبل تفکیک را انجام داده و پسماند خطرناک در آن نریزند این پسماند می‌تواند عاری از فلزات سنگین باشد.

وی با بیان اینکه تا ۳۰ درصد پسماندی که در خانه‌ها تولید می‌شود پسماند خشک است، گفت: اگر مردم این پسماندها را جدا کرده و به ظرفیت شهر تبدیل شود از ۷۰۰ تن پسماند در روز، می‌توانیم ۱۴۰ تن انواع پسماند ازجمله  پلاستیک، کاغذ و… بازیافت داشته باشیم.

سامع اذعان کرد: اگر شهرکثیف نشده یا کمتر کثیف شود و اگر زباله تولید نشود و یا کمتر تولید شود و همچنین به‌صورت جداسازی تحویل داده شود هزینه‌ها به‌شدت کاهش می‌یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه