English

توسعه پایدار شهری در دستور کار شهرداری قرار گرفت

معاون خدمات شهری شهرداری قم از توسعه پایدار شهری به عنوان رویکرد شهرداری قم یاد کرد.

توسعه پایدار شهری در دستور کار شهرداری قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید امیر سامع امروز در مراسم افتتاح سه طرح عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ورزشی شهرداری قم در مجتمع شهید عزیززادگان اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و در راستای شعار” قم در مسیر تحول ” حدود ۵۰ پروژه کوچک و بزرگ شهری تا دوماه آینده افتتاح و یا ساخت آن آغاز می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ابراز کرد: از میان این تعداد، برای افتتاح ۱۴ پروژه بین پنج تا ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده که در زمینه فضای سبز، مدیریت پسماند، مدیریت بحران، ایمنی و آتش‌نشانی، سازمان میادین و جمع‌آوری آب‌های سطحی است.

سامع خاطرنشان کرد: در حوزه تفریحی نیز شهربازی فدک به‌زودی کلنگ‌زنی و یک مورد نیز افتتاحیه در بوستان غدیر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش شده پروژه‌های شهری با رویکرد، پیشرفت و توسعه پایدار شهری اجرایی شود، افزود: در موضوع فضای سبز با تلاش‌هایی که انجام‌شده سرانه فضای شهر قم از حدود ۱۵ متر در پاییز ۹۹ به ۲۰.۵ مترمربع افزایش‌یافته و در حال حاضر نیز اقدامات مختلفی برای توسعه فضای شهری در حال انجام است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به احداث بوستان‌های در مناطق مختلف شهری اذعان کرد: بوستان‌های شهری در مناطق مختلف شهر در حال ساخت است که برخی در مناطق شش و پنج به بهره‌برداری رسید و به‌زودی نیز بوستان ولایت، رضوان و یک بوستان دیگر نیز در کنار مسجد مقدس جمکران کلنگ‌زنی می‌شود.

سامع با بیان اینکه در بخش مدیریت پسماند نیز پروژه‌های مختلف به‌زودی بهره‌برداری می‌شود، افزود: همچنین چند طرح جدید را در این زمینه خواهیم داشت که امیدواریم این اقدامات با مدیریت و کمک و همت در همه دستگاه‌های استان قم در مجموعه به نتیجه رسیده و بتوانیم برای شهروندان و زائران بزرگوار شهر قم قدم برداریم.

وی ادامه داد: دغدغه شورا و شهرداری توسعه همه‌جانبه در مناطق شهری است و در بودجه ۱۴۰۰ نیز اعتبار مناسبی برای مناطق شهر گذاشته‌شده و امیدواریم این پروژه‌ها به مرحله اجرا برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه