English

محمدصادق معتمدیان:

قالی بافی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی منطقه مرندیز و بجستان است

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: باید با حمایت از فعالان این صنعت، اجازه نداد کاهش تولید ادامه یابد و در آینده شاهد رونق تولید فرش دستباف در روستای مرندیز باشیم.

قالی بافی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی منطقه مرندیز و بجستان است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی امروز در ادامه سفر خود به شهرستان بجستان، از روستای مرندیز از توابع این شهرستان که به دلیل فعالیت‌های شاخص در تولید فرش دستباف، دهکده فرش استان خراسان رضوی لقب گرفته است، بازدید کرد.

محمدصادق معتمدیان در این بازدید عنوان کرد: فعالیت ۷۰۰ نفر از اهالی روستا در زمینه قالی بافی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی این منطقه است و در تماس تلفنی از مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خواستار اختصاص مبالغی از محل اعتبارات تبصره ۱۶ برای حمایت از فعالان تولید فرش دستباف این روستا شده ام.

استاندار خراسان رضوی همچنین تاکید کرد: باید با حمایت از فعالان این صنعت، اجازه نداد کاهش تولید ادامه یابد و در آینده شاهد رونق تولید فرش دستباف در روستای مرندیز باشیم.

معتمدیان در ادامه صبح امروز نیز با مردم بخش یونسی شهرستان بجستان دیدار و مسائل و مشکلات آنان را بررسی کرد.

شایان ذکر است که: روستای مرندیز شهرستان بجستان از مناطق بسیار مستعد خراسان رضوی در تولید فرش دستباف است به طوریکه بیش از ۸۰ درصد بانوان این روستا، بافنده فرش هستند؛ به همین دلیل این روستا به عنوان دهکده فرش دستباف خراسان رضوی لقب گرفته است.

همچنین باید گفت: سه شرکت تعاونی فرش دستباف با مجموع اشتغال زایی ۷۰۰ نفر در این روستا فعالیت دارد و حدود ۲۰ درصد مردم این روستا در این حرفه مشغول کار هستند.

در خاتمه باید متذکر شد: قالیبافی در روستای مرندیز بجستان ۷۰ سال قدمت دارد و سالانه پنج هزار و ۶۰۰ مترمربع فرش دستباف با دستان توانمند بانوان این روستا بافته شده و ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع آن به سایر کشور‌ها از جمله کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود و بقیه در بازار‌های داخلی به فروش می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه