English

محمدصادق معتمدیان:

دیدن مرز دوغارون به صورت استانی یک خطای استراتژیک است

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: حوزه تجارت، یکی از پیشران‌های خراسان رضوی است که باید مورد توجه قرار گیرد و افغانستان در بحث تجارت بین‌الملل یکی از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است.

دیدن مرز دوغارون به صورت استانی یک خطای استراتژیک است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی در نشست بررسی مسائل و مشکلات اتاق مشترک ایران و افغانستان اعلام کرد: دیدن مرز دوغارون به صورت استانی یک خطای استراتژیک است و باید دانست مرز دوغارون پیشانی جمهوری اسلامی ایران است و افغانستان در بحث تجارت بین‌الملل یکی از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران بوده که مغفول مانده است.

 محمدصادق معتمدیان همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه مرز دوغارون تایباد در حوزه مبادلات تجاری، افزود: حوزه تجارت، یکی از پیشران‌های خراسان رضوی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 استاندار خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه باید زیرساخت‌های لازم را برای ۲۴ ساعته کردن مرز دوغارون فراهم کنیم، افزود: مباحثی نظیر ساخت پایانه مسافربری، ایجاد مخازن و انتقال سوخت از طریق خط لوله باید در مرز دوغارون پیگیری و دنبال شود.

 معتمدیان در خاتمه با اشاره به وجود ظرفیت‌های گوناگون در افغانستان خاطر نشان کرد: صادرات و واردات محصولات گیاهی، مبحث کشت فراسرزمینی و استفاده از پتانسیل بازارچه‌های مرزی می‌تواند در تبادلات تجاری دو کشور حائز اهمیت باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه